بافت فرسوده مهم‌ترین مشکل منطقه 3 شهرداری تهران

دبیر دبیران منطقه 3 گفت: وجود بافت فرسوده در ده ونک، زرگنده و درب دوم از جمله مشکلات اساسی منطقه 3 است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سوری دبیر دبیران شورایاری‌های منطقه 3 که امروز (سه شنبه ) در دویست و بیست  و هشتمین جلسه علنی شورا به منظور ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکردهای شورایاری منطقه 3 در صحن شورا حاضر شده بود، اظهار داشت: منطقه 3 که در پهنه شمال شرقی تهران واقع است دارای 2 هزار و 946 هکتار مساحت، 32 هزار نفر جمعیت، 6 ناحیه و 12 محله است.

وی افزود: این منطقه به علت دسترسی به بزرگراه‌های زیاد از حجم ترافیکی زیادی برخوردار است این منطقه دارای  73 بوستان، 25  بیمارستان و 11 سفارت خانه است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 3 گفت: وجود بافت فرسوده در منطقه درب دوم ،ده ونک و زرگنده، بالا بودن هزینه انشعابات در سرای محلات به علت تجاری بودن آن‌ها ، نبود مشوق‌‌های لازم برای احیای باغات از جمله مشکلات این منطقه است.

سوری افزود: منطقه 3 دارای باغات زیادی است که بخش بسیاری از آن خصوصی است، قدمت بالای برخی مدارس، کمبود سرانه‌های ورزشی و فرهنگی از دیگر موضوعاتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی بیان کرد: وجود ساختمان‌های صنایع دفاع در بزرگراه صیادشیرازی علی رغم این که در منطقه 4 قرار دارند، اما بار ترافیکی آن به منطقه 3 وارد می‌شود.

دبیر دبیران شورایاری‌های منطقه 3 تصریح کرد: برج‌های زیادی در خیابان پاسداران احداث شده است که نیازمند وجود پارکینگ های طبقاتی برای کاهش بار ترافیکی است و کمبود سرانه‌های مذهبی منجر به بروز مشکلات فرهنگی در منطقه شده است.

سوری با بیان پیشنهاداتی در خصوص رفع مشکلات منطقه اظهار داشت: تصویب بودجه بسته تشویقی جهت احداث پارکینگ های طبقاتی، جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه، ساخت مساجد، افزایش اعتبارات در حوزه جوانان از جمله پیشنهاداتی است که برای کاهش مشکلات منطقه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار