دوستی: با واگذاری تقسیم بودجه به سازمان برنامه و بودجه درآمد پایدار تهران کاهش می‌یابد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان برنامه و بودجه که مسئولیت تقسیم مالیات بر ارزش افزوده را دارد بیشتر به شهرهای کوچک توجه دارد و کلان شهرها را نادیده می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص گزارش بودجه ارسالی سال 95 شهرداری تهران اظهار داشت: با توجه به این که یکی از جهت گیری‌های شهرداری توسعه حمل و نقل عمومی است و همچنین در آستانه سفر رئیس جمهور چین به کشور هستیم به شهردار تهران توصیه می‌کنم که آماده بستن قراردادهای فاینانس با این کشور باشد زیرا شهرداری با این بودجه نمی‌تواند حمل و نقل عمومی را توسعه دهد.

وی افزود: در بودجه سال آینده به پرداخت دیون و اتمام پروژه‌ها توجه شده که قابل تقدیر است، اما در برنامه ششم توسعه تقسیم مالیات بر ارزش افزوده به سازمان مدیریت برنامه و بودجه واگذار شده است که این سازمان بیشتر به شهرهای کوچک توجه دارد و کلان شهرها را نادیده می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که 51 درصد درآمد مالیاتی دولت از شهر تهران تامین می‌شود، گفت: در این شرایط 9 درصد مالیات سهم شهر تهران است که اگر مسئولیت تقسیم آن به سازمان برنامه و بودجه واگذار شود میزان 4 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد پایدار شهرداری تحقق نمی‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار