حافظی: کمبود 1400 تخت بیمارستانی ویژه‌ سوانح و سوختگی

عضو کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر تهران گفت: در کشور 870 تخت ویژه ی سوختگی وجود دارد که در این زمینه 1400 تخت کمبود داریم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت اله حافظی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص توقف کلنگ زنی بیمارستان سوانح و سوختگی اظهار داشت: هفته‌ی گذشته شاهد کلنگ زنی زمینی برای بیمارستان سوانح و سوختگی بودیم که انجام نشد که در این زمینه تدبیر وزیر بهداشت قابل تقدیر است و کار به جایی بود.

وی افزود: این بیمارستان قرار بود در خیابان ملک در کوچه هشت متری در زمینی به مساحت 5200 متر مربع که به منظور کاربری درمانی اختصاص یابد، ساخته شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: این فضا دیوار به دیوار منازل مسکونی است و فضای استانداردی برای ساخت بیمارستان نیست و چند نظر برای اهالی ایجاد مشکل می‌کند که یکی از آن‌ها ایجاد آلودگی هوا به علت تردد زیاد وسایل نقلیه است و دیگر اینکه خود بیمارستان سوختگی می‌تواند برای افراد مزاحمت ایجاد کند. 

حافظی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد در کشور 870 تخت ویژه ی سوختگی داریم، گفت: از این تعداد 100 تخت را b ICU تشکیل می‌دهد که استاندارد آن 2هزار تخت سوختگی و 400 تخت b ICU که آمارها نشان می‌دهد 1400 تخت سوختگی کمبود داریم.

وی افزود: در همین راستا برای حل مشکل مدیریت شهری آمادگی خود را اعلام می‌کند که در یک منطقه دیگر که مورد تایید وزارت بهداشت باشد زمینی جایگزین در نظر بگیرد که مکانی مناسب در شمال شرق تهران مد نظر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سازمان اوقاف انتظار داریم که در پی مراحل قانونی در زمینه تغییر کاربری این زمین به بافت مسکونی همکاری کنند تا درآمد حاصل از آن به ساخت بیمارستان در مکانی دیگر اختصاص پیدا کند.

حافظی ادامه داد: این ملک از سال‌ها در اختیار دانشگاه شهید بهشتی قرار دارد و برای احداث آن خیرین اعلام آمادگی کرده‌اند اما با جا به جایی آن به مکانی دیگر هیچ هزینه ای به وزارت درمان تحمیل نمی‌شود و بخشی از هزینه را خیرین و بخشی دیگر از طریق تغییر کاربری ملک موقوفه تامین می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این زمین برای کاربری درمانی وقف شده است و بدون اذن واقف تغییر کاربری آن امکانپذیر نیست، گفت: تنها مسیر دریافت اذن ولی فقیه است و منابع آن صرف تامین نظر واقف می‌شود.

حافظی افزود: کاربری ملک توسط کمیسیون ماده‌ 5 درنظر گرفته شده و خودشان باید پاسخگو باشند و اگر قرار به تغییر کاربری باشد باید موضوعات ترافیکی آن نیز در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص واکنش خود نسبت به گزارش میزان تششعات مغناطیسی که چند هفته پیش در صحن شورا ارائه شده بود، گفت: ایرادی که گرفته شد به این منظور بود که شاهد بودیم یکی از مدیران اپراتورهای تلفن همراه شروع به ارائه توضیحات در رابطه با میزان تششعات کرد که باعث شد شبهه‌ای ایجاد شود زیرا متهم نمی‌تواند در مقام قضاوت قرار گیرد ما در ابتدای شروع کار خود در شورا سوگند یاد کرده‌ایم که آنچه به مصلحت مردم است انجام دهیم باید کمی صلاح مردم را در نظر داشته باشیم بنده به همین پاسخ بسنده می‌کنم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار