اصفهان؛

دانشگاه صنعتی اصفهان پایلوت نخستین دانشگاه سبز کشور

دانشگاه صنعتی اصفهان نیروگاه انرژی خورشیدی 20 کیلوواتی را برای تامین برق خود تولید و به بهره‌برداری رسانده است و به راه‌اندازی مدارس طبیعت، فرهنگ‌سازی دانشگاه و دانشجویان کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، سید محمود مدرس‌هاشمی پیش از ظهر امروز در همایش تخصصی روز ملی هوای پاک با شعار زیست‌محیطی «نقش من در حفظ هوای پاک» اظهار کرد: بشر برای رفاه، توسعه و پیشرفت دست به اقداماتی زده که در بلند مدت بلای جای خود شده است.
وی با اشاره به روز هوای پاک افزود: از نظر ساختار اگرچه دانشگاه ما یک دانشگاه صنعتی است اما خوشبختانه بیش از 20 سال است که در ارتقای مسائل زیست‌محیطی پیش‌گام بوده و با تشکیل دانشکده منابع طبیعی دین خود را به این مهم ادا کرده است.
وی دانشگاه صنعتی اصفهان را قطب علمی مبارزه با آلودگی خام و آب دانست و تصریح کرد: در این دانشگاه رشته‌های بسیار مهمی در ارتباط با آب و خاک وجود دارد که در تدوین سند آمایش استان اصفهان به کمک تعدادی از سازمان‌های متولی رفته است.
مدرس‌هاشمی عنوان کرد: انجام مطالعات و پژوهش‌ها و ارائه مقالات در جهت ارتقای مسائل زیست‌محیطی و ورود عملی به اجرای انرژی‌های نو منجر به نتایج مطلوبی شده است به طوری که دانشگاه صنعتی اصفهان نیروگاه انرژی خورشیدی 20 کیلوواتی را برای تامین برق خود تولید و به بهره‌برداری رسانده است.
وی تاکید کرد: اگرچه معترفیم که برای محیط زیست کم کار کرده‌ایم اما به سهم خود اقدامات خوبی را در راستای حفظ و حراست از محیط زیست انجام داده‌ایم که از جمله آنها کمک به راه‌اندازی مدارس طبیعت، فرهنگ‌سازی دانشگاه و دانشجویان و دیگر برنامه‌های کاربردی است.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند مجری سند تدوین شده محیط زیست آمایش استان اصفهان باشد و در اجرای آن همکاری کند؛ همچنین در مباحث آموزش و فرهنگ‌سازی، ارتباطات بین‌المللی و اخذ برندهایی که از سازمان‌های بین‌المللی برای محیط زیست وجود دارد می‌تواند موثر باشد.
وی با بیان اینکه ارائه فناوری‌های دانش‌بنیان و نو از دیگر اقداماتی است که دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند در راستای حفظ محیط زیست انجام دهد، عنوان کرد: طی مذاکراتی که با پژوهشگاه نیرو انجام شده پایلوت کردن دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان نخستین دانشگاه سبز در کشور انجام شده است. 


انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.