اراک

تجلیل از بهره برداران نمونه ملی و استانی بخش کشاورزی خمین

در مراسمی از بهره برداران نمونه ملی و استانی بخش کشاورزی شهرستان خمین تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاراک؛ در این آئین از حسن فرقدان زنبوردار،احد ابوالحسنی مددکار نمونه، عبدالله کمانی در صنایع تبدیلی و عبدالعظیم خلوصی لوبیا کار نمونه در سطح کشوری و احمد سرلک پرورش دهنده بچه ماهی قزآلا، فاطمه نبی الهی کشاورز نمونه بانو و سمیه مردانی صندوق اعتبارات خرد زنان به عنوان نمونه استانی تجلیل شد.

فرماندار خمین در این مراسم گفت: در شرایط پساتحریم تمرکز بر ارتقای بهره وری و دانش کشاورزان سرمایه مهم این حوزه است و می طلبد به مسایل زیرساختی، امکانات و ماشین آلات، مدیریت آب و آموزش بهره برداران با جدیت دنبال شود.

ساداتی ادامه داد: در سال های اخیر که شهرستان با بحران خشکسالی مواجه بوده، زیان های زیادی متوجه آنان شده اما با این وجود سنگر را رها نکردند و دست از تولید برنداشتند.

وی گفت: بخش کشاورزی با تولید ناخالص حدود 12 درصد و ارزش افزوده 32 درصدی از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است که می طلبد توجه ویژه ای به این بخش شود.

فرماندار خمین در پایان گفت: شهرستان خمین قطب تولید لوبیا چیتی کشور است و وجودایستگاه ملی تحقیقات لوبیا بهترین فرصت است تا کشاورزان از دستاوردهای پژوهشی این ایستگاه برای افزایش تولید و استفاده از ارقام مقام به خشکی بهره مند شوند.
رئیس اداره ترویج و مشارکت های مردمی جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: با وجود بارندگی مناسب در سال زراعی جاری، هنوز وضعیت سفره های زیر زمینی استان مرکزی به شرایط مطلوب نرسیده و همچنان مدیریت منابع آبی بهعنوان یک اولویت مدنظر است.

سید مصطفی هاشمی افزود: برداشت های بی رویه در دو دهه اخیر از چاه های کشاورزی لطمه های جدی به منابع آب زیرزمینی زده و باید با روش های بهینه سازی آبیاری بخشی از این خسارت ها جبران شود.
وی تاکید کرد: تداوم کشاورزی در خمین با سیاست راهبری الگوی کشت کم آب بر گره خورده و بهره برداران باید با پیروی از این رویه به اقتصاد معیشت خانوار و منابع آبی منطقه کمک کنند.


 انتهای پیام/ی

برچسب ها: اراک ، نمونه ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.