یاسوج؛

فعال شدن صنایع تبدیلی راکد در یاسوج

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی یاسوج با اشاره به نیازهای کشاورزان و برنامه دولت برای افزایش صادرات، خواستار فعال شدن مجدد شرکت های صنایع تبدیلی راکد استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جبار کیانی پور، افزود : این استان به صنایع تبدیلی نیاز دارد و رونق کشاورزی استان مستلزم بهبود شرایط این گونه کارخانه هاست.

کیانی پور بیان کرد: شرکت شهدناب در زمینه تولید آب میوه و اسانس میوه و شرکت صنایع غذایی جم که در دولت قبل راکد شده اند باید دوباره فعال شوند.

کیانی پور اظهار کرد: این شرکت ها در مقطعی به دلایل مختلف از جمله بحران های جهانی، تحریم ها و شرایط بد اقتصادی و برخی چالش های دیگر تعطیل شدند.

وی عنوان کرد: مشکلات این گونه شرکت ها به طور معمول مشکلات مالی و بانکی و بدهی به بانک هاست که در صورت همکاری بانک ها می توانند به چرخه تولید برگردند.

کیانی پور بیان کرد: برای ساخت مجدد یک کارخانه تولید آب میوه و اسانس، با شرایط فعلی دست کم بین 500 تا 1000 میلیارد ریال سرمایه نیاز است که این شرکت ها با شرایط مناسب دستگاهی چندین سال است که راکد شده اند.

وی گفت: اگر این شرکت ها در سال های گذشته تعطیل نمی شدند علاوه بر اشتغال مستمر، بخش مهمی از محصولات کشاورزی استان خریداری می شد که کمک بزرگی به بخش کشاورزی استان به حساب می آمد.

کیانی پور افزود: دولت با توجه قانون رفع موانع تولید پیگیر کمک به این واحدهاست اما بانک ها کمک زیادی نمی کنند.

وی اظهار کرد: بدون این گونه شرکت ها برنامه های دولت برای افزایش صادرات غیر نفتی امکان پذیر نیست.

کیانی پور گفت: در برخی موارد سرمایه های هزار میلیارد ریالی کشور به دلیل بدهی 100 میلیارد ریال سال ها راکد مانده است و هر روز فرسوده می شوند.

وی افزود: بانک های استان علاوه بر اینکه در جذب سرمایه ها ضعیف عمل می کنند باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی استان شده اند.

کیانی پور خواستار همکاری بانک ها برای بازگشت رونق تولید به استان شد و گفت: اگر این شرکت ها دوباره فعال شوند می توانند بدهی خود را به بانک ها نیز پرداخت کنند اما با راکدماندن آنها علاوه بر بیکاری، فقر، زیان مالی و آسیب های اجتماعی، امکان پرداخت آسان بدهی بانک ها نیز وجود ندارد.


انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.