همدان؛

رونمایی از اولین کتاب دفاع مقدس شهر مریانج

مجموعه خاطرات جانباز سرافراز عبدالرضا زمانی در کتابی با نام «علمداران» در شهر مریانج رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛در مراسمی که با حضور جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مردم مریانج برگزار شد، از کتاب «علمداران»، مجموعه خاطرات جانباز سرافراز عبدالرضا زمانی رونمایی شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، راه شهدا را راه روشن زندگی همگان دانست و اظهار داشت: امروز هر آنچه داریم به برکت خون شهدا و دفاع مقدس است.

مهدی ظفری در ادامه افزود: شهید همدانی امروز یکی از افتخارات استان همدان و حتی کشور به شمار می رود و پیام شهادت این سردار رشید اسلام بیداری بود.

وی همچنین با اشاره به حرکت اخیر رزمندگان نیروی دریایی سپاه در مواجهه با ورود تفنگداران آمریکایی به آب های ایران اسلامی خاطر نشان کرد: این اتفاق مهم به همه نشان داد که ایران با قدرت و دقت از مرزهای خود حفاظت می کند و دنیا فهمیده است که قدرت ایران امروز در حال شکوفایی است.

مدیرکل حفظ آثار استان در ادامه با تاکید بر اهمیت و نقش ثبت خاطرات دفاع مقدس تصریح کرد: همه رزمندگان دوران هشت سال ایثار، فداکاری و رشادت وظیفه دارند تا با ثبت خاطرات خود از دفاع مقدس گامی مهم در جهت فراموش نشدن آن دوران نورانی بردارند.

سردار ظفری هم چنین شهر مریانج را تاج استان همدان خواند و گفت: تلاش و زحمات شورای شهر و شهرداری مریانج برای نشر خاطرات این جانباز و یادگار انقلاب و دفاع مقدس کاری بسیار ارزنده و گویای وجود تفکری ارزشی است و مردم بزرگ مریانج در طول هشت سال جنگ تحمیلی در همه عرصه ها پیش قدم بودند.

وی با بیان اینکه شهدا، رزمندگان و ایثارگران مریانج خود شناسنامه گویای تاریخ دفاع مقدس هستند یادآور شد: یکی از دستاوردهای مهم و قابل توجه دفاع مقدس بازدارندگی آن بود.

گفتنی است، کتاب «علمداران» را جواد دی آبادی در 112 صفحه نوشته و انتشارات اندیشه و فرهنگ جاویدان آن را منتشر کرده است.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.