همدان؛

شهرداری همدان مقابله با آلودگی هوا را جدی بگیرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شهرداری همدان موضوع مقابله با آلودگی هوا را به جریان بیاندازد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا محمدی در کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان همدان گفت: : شهر همدان در معرض آلودگی هوا قرار گرفته است و شهرداری همدان تاکنون اقدام مشخصی در این باره نکرده که لازم است این موضوع را در شهر به جریان بیاندازد.

محمدی افزود: نباید منتظر وقوع بحران و سپس رفع آن باشیم و باید حداقل های زیست محیطی که متناسب با شان فرهنگ و تمدن ایران را ایجاد کنیم.

وی در خصوص برنامه های روز هوای پاک در همدان گفت: تعطیلی نمادین واحدهای سیلیس کوبی، معاینه فنی دقیق خودروها در هفته آینده ویک هفته به تعطیلات نوروز، اجرای برنامه های ترویجی در خصوص آلودگی هوا در استان، برگزاری همایش دوچرخه سواری به مناسبت روز هوای پاک در همدان و بازدید از واحدهای صنعتی سبز بخشی از اقدامات محیط زیست استان همدان به مناسبت 29 دی ماه ، روز هوای پاک بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با برشمردن مصوبات کارگروه ملی مبارزه با آلودگی هوا که به زودی به استان ها اعلام خواهد شد گفت: جلوگیری از شماره گذاری خودروهای دیزلی فاقد فیلتر دود ، توزیع بنزین یورو 4 در کلان شهر ها و گازوئیل با مقدار گوگرد استاندارد از جمله این مصوبات است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری 9 واحد سیلیس کوبی در استان به دلیل آلایندگی هوا پلمب شده است که در این خصوص لازم است سواد و دانش زیست محیطی ایجاد شود تا خود افراد این مسائل را در نظر بگیرند.

محمدی در خصوص وضعیت نیروگاه برق باختر نیز گفت: شرکت برق باختر تبدیل به یک چالش زیست محیطی در استان شده است و اتفاق عملی برای کنترل این آلودگی ها را شاهد نبوده ایم که لازم است در این باره تصمیمات جدیدی گرفته شود.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.