همدان؛

مسدود شدن ۵۸۳ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: کمترین تعداد چاه آب مسدود شده در سطح استان همدان مربوط به شهرستان بهار بوده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور ستوده بابیان اینکه استان همدان با بحران کم آبی روبرو است، اظهار داشت: برای کاهش این بحران و جلوگیری از هدر رفت آب و برداشت بی رویه در بخشهای مختلف به ویژه کشاورزی شرکت آب منطقه ای همدان نسبت به انسداد چاههای غیرمجاز در استان اقدام کرده است.


وی بابیان اینکه طرح انسداد چاههای غیرمجاز از سال گذشته آغازشده است، بیان داشت: سال گذشته ۶۵۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود و ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب صرفه جویی شد.

ستوده با اشاره به اینکه عمق انسداد چاه ها در سال گذشته ۳۰ کیلومتر بوده است، عنوان کرد: تعهد امسال نیز پر کردن ۶۱۲ حلقه چاه غیرمجاز است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای همدان با اعلام این خبر که در سال جاری ۵۸۳حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است، گفت: با انسداد این تعداد چاه ۵۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب صرفه جویی شده که عمق انسداد آن بیش از ۲۰ کیلومتر بوده است.

ستوده بابیان این موضوع که تنها ۲۶ حلقه چاه از تعهد سال جاری باقیمانده است، بیان داشت: بیشترین چاه پرشده مربوط به شهرستان کبودرآهنگ با ۱۳۰ حلقه چاه است.

انتهای پیام/س

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.