آمریکا در مقابل اقتدار ایران زانو زد

یک روزنامه نگار فلسطینی با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی در آبهای ایران، نوشت آمریکا در مقابل ایران به زانو درآمد.

آمریکا در مقابل اقتدار ایران زانو زدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، "خالد الجیوسی،" روزنامه نگار و نویسنده فلسطینی، پایگاه اینترنتی روزنامه "رأی الیوم" نوشت: «صحنه دستگیری 10 تفنگدار آمریکایی که وارد حریم آبهای ایران شده بودند، برای "اعراب" و شاید طبق اصل "ذلت" آنها، قابل درک نیست. اما در اینجا تصویر کاملا متفاوت است. در اینجا دریانوردان آمریکایی به ذلت کشیده شدند .. در اینجا آمریکای بزرگ از زبان یکی از دریانوردان خود از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی می کند .. خلاصه بگوییم، در اینجا آمریکا در مقابل ایران به زانو درآمد. وزیر دفاع آمریکا با وجود ابراز خوشحالی از آزادی این دریانوردان و بازگشت سالم آنان، به شدت ناراحت است. وی گفت که دوست ندارد ببیند اتباع کشورش بوسیله ارتش یک کشور دیگر دستگیر شده‌اند. این مقام آمریکایی ناراحت است، به همین دلیل ما حق داریم که شوق و خوشحالی خودمان را از دیدن این صحنه ابراز کنیم .. صحنه‌ای که معمولا در کشورهای عربی صورت نمی گیرد زیرا این کشورها اراضی و همه داشته هایشان را برای جلب رضایت آمریکا در اختیار این کشور قرار می دهند.»

این روزنامه‌نگار فلسطینی در ادامه می‌نویسد: «در مقابل این بینش و شجاعت ایران، جهان عرب فاقد طرح و برنامه‌ای است که بتواند آن را متحد کند. ما نیازمند خرد و تفکر و بازنگری در مسائل هستیم .. ما باید بررسی کنیم که چه کسی ما را به سوی امنیت و ثبات می برد؛ کسی که منافع امت عربی و اسلامی را بر منافع خود ترجیح می دهد.»

وی در پایان می‌افزاید: «ایران با اراده قوی خود و توانمندی مذاکره کنندگانش و استقامت بسیار طی سالهای طولانی، تحریم‌ها را لغو کرد. ایران امروز یک کشور هسته‌ای و قدرت اقتصادی است، ولی فردا کشورهای نفتی ما فقیر خواهند شد. خودبزرگ بینی و سرکشی کافی است. ما امروزه در رده آخرین ملتهای دنیا هستیم.. بیایید با همکاری یکدیگر یک طرح عربی را ایجاد کنیم که از تلاش‌ها در مقابله با دشمن صهیونیستی حمایت کند.» 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار