افزایش خرید برگ سبز چای چراغ سبز حمایت از چایکاران/ پرداخت مطالبات چایکاران در هفته آتی

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: بر اساس وعده‌های سازمان چای انتظار می‌رود مطالبات چایکاران تا هفته ابتدای بهمن ماه پرداخت شود.

ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مطالبات چایکاران اظهار داشت: در حال حاضر 25 الی 30 درصد بهای کل برگ سبز چای به چایکاران پرداخت نشده و انتظار می‌رود بر اساس وعده‌های سازمان چای تا هفته ابتدایی بهمن ماه پرداخت شود.

وی با اشاره به برگ سبز چای فروخته شده به سازمان چای بیان کرد: امسال حدود 95 الی 100 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده و حال باید گفت که تولید نسبت به سال گذشته حدود 25 الی 30 درصد افزایش داشته است.

هوسمی در ادامه بیان کرد: سال‌های گذشته حدود 32 هزار هکتار سطح زیر کشت باغات چای بوده که به تدریج به سبب کم‌توجهی و عدم صرفه اقتصادی تولید چای، این باغات رها شده اما خوشبختانه در دو سال اخیر با افزایش قیمت برگ سبز چای روحیه امید و نشاط به چایکاران بازگشته به طوری که مقداری از باغات رها شده تاکنون احیا شدند و حال امیدواریم با استمرار حمایت‌های دولت از چایکاران در 2 الی 3 سال آینده تولید چای خشک به 70 هزار تن برسد.

رئیس اتحادیه چایکاران یادآور شد: با شروع کار دولت یازدهم قیمت خرید برگ سبز چای نسبت به سال‌های گذشته 126 درصد افزوده شده و همین امر برای کشاورزان چراغ سبزی است که در افزایش تولید و احیای باغات رها شده انگیزه و رغبت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار