کاهش آمار مرگ و میر کشور با ادغام مهندسی و پزشکی

بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور ما اولین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود که می‌توان با ساخت تجهیزات ساده‌ی پزشکی از این عامل پیشگیری کرد.

نوحی رییس انجمن قلب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متأسفانه بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور دومین عامل مرگ و میر نیستند بلکه اولین عامل هستند. در کشورهای پیشرفته توانسته‌اند در حوزه‌ی پیشگیری، دستاورهایی داشته باشند اما کشور ما در این زمینه به علت شیوه‌ی نادرست زندگی و ماشینی شدن آن عقب افتاده است.

وی 40 درصد مرگ و میر در کشور را به علت بیماری‌های قلبی و عروق دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز آماری نزدیک به آمار کشور ما وجود داشت اما اکنون این رقم به زیر 30 درصد کاهش یافته است.

نوحی یکی از علومی را که می‌تواند تأثیر به سزایی در پیشگیری از این بیماری داشته باشد را مهندسی پزشکی خواند و افزود: در زمینه‌ی پیشگیری، ساختن دستگاه‌هایی ارزان قیمت، دقیق و در دسترس به کمک حرفه‌ی مهندسی، نقش مهمی را ایفا می‌کند. بسیاری از مردم به کمک دستگاه‌های ساده‌ی پزشکی می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های خطرناک جلوگیری کنند، از جمله این دستگاه‌ها، دستگاه فشارخون است.

رییس مرکز قلب ایران تصریح کرد: فشارخون علائمی با خود به همراه ندارد، به همین علت حدود 50 درصد مردم از فشارخون خود خبر ندارند. مشکل زمانی بزرگتر می‌شود که آمار نشان می‌دهد 14 درصد از افرادی که از فشارخون خود خبر دارند و تحت درمان هستند، در جنبه‌های دیگر رعایت نمی‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: مهندسی پزشکی با ادغام مهندسی و پزشکی به کمک رفع این مشکل آمده است و دانشگاه‌های صنعتی مطرح کشور با تقویت بخش‌های مهندسی پزشکی، می‌توانند گام بزرگی در جهت رفاه هرچه بیشتر مردم بردارند.


انتهای پیام/


برچسب ها: مهندسی ، پزشکی ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار