دیوید کامرون: اظهارات ترامپ مبارزه با تروریست‌ها را مشکل‌تر می‌کند

نخست وزیر انگلیس گفت اظهارات نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رویارویی با تروریست‌ها را دشوار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتون پست، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، روز جمعه گفت دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این «اشتباه مهم» را مرتکب شده است که همه مسلمانان را به سبب ایدئولوژی خشن و اقلیت گروه داعش مقصر می‌داند. 

کامرون در مصاحبه با وبسایت آمریکایی «مایک دات کام» گفت: «سخنان ترامپ از جهات زیادی در واقع به تندرو‌ها (تندرو‌ها) کمک می‌کند؛ زیرا آن‌ها به دنبال برخورد تمدن‌ها میان اسلام و مسیحیت یا اسلام و غرب هستند.» 

کامرون نظریه «برخورد تمدن‌ها» را رد و این استدلال را مطرح کرد که «خشونت نشانه‌ای از بروز جنگ در داخل اسلام است.» 

نخست وزیر انگلیس خاطر نشان کرد: «اکثریت قریب به اتفاق مردم به درستی اسلام را دین صلح می‌دانند و خواستار زندگی در دموکراسی‌های موفق چند نژادی، چند دینی و چند قومی مانند جوامع ما هستند. این در تضاد با اقلیتی کوچک قرار دارد که به این گفتمان مسموم افراطی اعتقاد دارند. افراد زیادی در این اقلیت اندک به خشونت معتقدند. بنابراین به نظر من، آنچه ترامپ می‌گوید نه تنها اشتباه است بلکه در واقع کاری را که ما باید برای رویا رویی و شکست تندرو‌ها انجام دهیم دشوار‌تر می‌کند.» 

ترامپ ماه دسامبر خواستار آن شده بود در پی حملات تروریستی در پاریس، ورود همه مسلمانان به آمریکا ممنوع شود. وی همچنین ادعا کرده بود بخش‌هایی از شهر لندن به قدری افراطی شده‌اند که نیروهای پلیس نگران جان خود هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار