زاهدان؛

ممنوعیت تردد شناورهای فاقد بیمه در بنادر

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌ وبلوچستان گفت: در آینده نزدیک، از تردد تمامی شناورهای فاقد بیمه در بنادر جلوگیری می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ سیاوش رضوانی در نشست با مدیرعامل حمل و نقل دریایی و مسافری کشور در راستای قانون بیمه حفاظت از دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی در مقابل آلودگی به مواد نفتی افزود: بیمه تامین کننده امنیت مالی در فعالیت‌های تجاری، توسعه مبادلات و تضمین حفظ سرمایه است.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل دریایی و مسافری کشور گفت: براساس قانون حفاظت از دریاها در مقابل آلودگی به مواد نفتی مصوب در سال 1389 طبق ماده 10 آئین نامه اجرایی، سازمان بنادر و دریانوردی موظف است از ورود، ترک بندر یا فعالیت کشتی‌های نفتکش و شناورهای فاقد بیمه نامه، تعهدنامه یا گواهینامه در آب‌ها برای مقابله با خسارات احتمالی ناشی از آلودگی آب‌ها به موادنفتی بیمه شده باشند و یا تعهدنامه جهت جبران خسارت احتمالی به همراه داشته باشد در غیر اینصورت جلوگیری به عمل می‌آید.

احمد هاشمی با بیان اینکه عدم اجرا و تاخیر این قانون نداشتن پیشینه اجرایی و از طرفی رایزنی با اتحادیه شناورها برای ترویج فرهنگ بیمه در بین دریانوردان بود گفت: خوشبختانه با فراهم شدن شرایط، عملیات اجرایی آن در ماه آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ممنوعیت ، تردد ، شناور ، فاقد ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.