اردبیل؛

استان اردبیل در تولید محصولات پاک و ارگانیک جزو استانهای پیشرو در کشور است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید محصول پاک و ارگانیک جزو استان‌های پیشرو و ممتاز کشور به حساب می‌آید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرجمال‌الدین پورپیغمبر در جلسه بررسی وضعیت کشت پائیزه عدس در اردبیل اظهار داشت: در سال زراعی جاری 7 هزار هکتار عدس به صورت پائیزه به زیر کشت رفت و پیش‌بینی می‌شود به میزان 3 هزار هکتار نیز به صورت کشت انتظاری در ماه‌های بهمن و اسفندماه امسال به زیر کشت این محصول برود.

وی تصریح کرد: به طور میانگین همه ساله 30 هزار هکتار از اراضی مستعد استان اردبیل به زیر کشت عدس می‌رود و از این میزان سطح زیر کشت بیش از 18 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد مبارزه بیولوژیکی با انواع آفات و امراض نیز گفت: اردبیل با داشتن 11 انسکتاریوم تولیدکننده مواد بیولوژیکی در مبارزه بیولوژیک توانسته به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند.

پورپیغمبر افزود: 20 هزار هکتار از اراضی این استان در قالب طرح مبارزه بیولوژیکی قرار گرفته است که امیدواریم در سال‌های آینده سطح مبارزه شیمیایی با آفات و امراض را به طور قابل توجهی کاهش داده و تولید محصولات سالم و ارگانیک را در مورد سایر محصولات زراعی و مهم منطقه نیز دنبال کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.