صالحی در بازدید از کتابفروشی لارستان:

فروشنگان کتاب نباید صرفا یک فروشنده باشند

فروشنده‌های کتاب باید با مشاوره به سلیقه مشتریان پی ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ششمین بازدید از کتاب فروشی‌ها این بار از کتابفروشی لارستان دیدن کرد.
 
صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نمایشگاه استانی اهواز گفت: سیصدمین نمایشگاه استانی طی سفرهای استانی در اهواز از دو کتاب فروشی مهام و رشد بازدید به عمل آمد.
 
وی با بیان ویژگی‌های کتاب‌فروشی مهام گفت: این کتاب فروشی متکدی وقف است یعنی کل مجموعه مهام توسط پدربزرگ این مجموعه آقای مددیان وقف خصوصی شد. ما وقف‌های زیادی در کشورمان داشتیم که یکی از آنها وقف کتاب‌فروشی‌ها بوده است. این کتاب‌فروشی که از جمله کتاب فروشی‌های مدرن و جذاب است، دارای دو بخش عمومی و کتب آموزشی و کمک درسی است که با تفکیک میان این دو بخش امکان دسترسی برای مشتریان را آسان کرده‌اند. از طرفی قسمت‌ها مختلف از جمله تالیف، ترجمه و داستان به صورت دقیق از یکدیگر جدا شده‌اند.
 
صالحی ادامه داد: در این کتاب‌فروشی کسانی فعالیت می‌کردند که صرفا فروشنده نبودند بلکه ترکیبی از مشاور مطالعه و فروشنده بودند که با شناسایی سلیقه افراد آنها را در انتخاب‌هایشان یاری می‌کردند.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نظم دادن به کتاب‌فروشی‌ها گفت: باید سعی کنیم در کتاب فروشی‌هایمان با یک محیط منظم مواجه شویم و همه کتاب‌ها را در زمینه‌های مختلف طبقه‌بندی کنیم. یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب فروشی مهام انتشار خبرنامه‌ای است  که هر دو ماه یکبار منتشر می‌شود.
 
صالحی در ادامه با بیان ابتکارات این انتشارات گفت: انتشارات مهام در روزهای 5 شنبه به مشتریان خود 15 درصد تخفیف می‌دهد. از طریق پیک کتاب، کتاب‌های مورد نظر مخاطبان را به خانه‌ی آن‌ها می‌برد. فروشگاه مجازی آنلاین با حجم قابل توجهی از کتاب را تا یک ماه دیگر برای کل ایران راه‌اندازی خواهد کرد.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به کتاب فروشی رشد در استان اهواز اظهار داشت: کتاب فروشی رشد ریاست آقای کلاهدوز در مرکز استان اهواز حدود 20 سال به فعالیت مشغول است. این کتاب فروشی از جمله کتاب فروشی‌های فعال و قدیمی این شهر است که در روزهای آینده به یک کتاب‌فروشی 9 طبقه همراه با یک طبقه آمفی تئاتر تبدیل خواهد شد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار