قزوین ؛

بودجه شهرداری قزوین در سال 95 افزایش یافت

شهردار قزوین بودجه امسال شهرداری با سازمانها را 442 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد که در سال 95 با 7 درصد افزایش به 475 میلیارد تومان رسیده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛نصرتی میزان در جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر ، بودجه جاری و عمرانی سال اینده  را به ترتیب 158 و 316 میلیار تومان عنوان کرد و افزود : در بودجه جاری 17 درصد و در حوزه عمرانی 3 درصد افزایش یافته است .

وی بودجه امسال شهرداری بدون سازمانها را 377 و در سال آینده را 414 میلیارد تومان ذکر کرد که ده درصد افزایش داشته است .


نصرتی اضافه کرد : از این میزان 133 میلیارد تومان با افزایش 16 درصدی نسبت به امسال به بودجه جاری و 280 میلیارد تومان با افزایش 7 درصدی به بودجه عمرانی اختصاص یافته است .


وی در خصوص توزیع کل بودجه عمرانی به مبلغ 280 میلیارد تومان  در سه منطقه و مرکز گفت : سهم شهرداری منطقه یک370/ 312 ، شهرداری منطقه دو170 / 153 ، شهرداری منطقه سه   340/ 162 و شهرداری مرکز177/ 2  ، میلیارد ریال است .

وی نگاه به صرفه جویی،  جلوگیری از هزینه های غیر ضروری ، اتمام پروژه های نیمه تمام در حوزه های فرهنگی و عمرانی ،  توجه به مناطق کم برخودار  و پرداختن به موضوع گردشگری را از نکات مهم بودجه امسال دانست .
نصرتی جذب گردشگر در قزوین را یکی از اولویتهای اصلی شهر دانست که برای رونق گردشگری ، پرداختن به مناطق نمونه ی گردشگری و اثار قدیمی و تاریخی مرتبط با شهرداری یکی از اولویتهای بودجه است .


  وی افزود : در تشکیلات جاده ابریشم که متعلق به دولت چین است و تعدادی از کشورها در این تشکیلات حضور دارند ، شهر قزوین به نمایندگی از ایران به عنوان یکی از 11 شهر از مجموعه ی موسسین جاده ی ابریشم به شمار می رود  و این ویژگی عاملی برای ارتقا فعالیتهای اقتصادی ، فرهنگی و عمرانی قزوین در مقایسه با شهرهای دیگر کشور خواهد شد  و همچنین در جاده ی ابریشم در مجموعه ای هم  که متعلق به کره ای ها ست ، قزوین سهیم است .

فصیحی رامندی رییس شورای شهر قزوین هم در این جلسه تلاش برای جذب منابع ملی برای پروژه های خاص استان را خواستار شد .

فصیحی رامندی اضافه کرد :در  بودجه سال اینده باید در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی افزایش قابل توجهی داشته باشیم و علاوه برپروژه های عمرانی بزرگ به پروژه های عمرانی کوچک هم توجه داشته باشیم .

وی همچنین گفت : با فراهم اوردن زیر ساختها و امکانات لازم باید توریسم جذب کنیم و این توریسم الزاما نباید خارجی باشد چرا که ما منبع غنی توریسم داخلی را داریم .

فصیحی رامندی ساماندهی ورودیهای شهر ، مناسب سازی شهر برای معلولین ، دوچرخه و پیاده محور قرار دادن شهر ، رفع مشکل ترافیک با احداث پارکینگ به خصوص در سرای سعد السلطنه و مسجد النبی را ضروری دانست .

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.