اهواز؛

میگوی خوزستان چشم براه اجرای برجام

برای احیای صنعت میگو در خوزستان اجرای برجام فرصت مناسبی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس اتحادیه میگوپروران خوزستان  گفت: با توجه به صادراتی بودن محصول میگو در کشور، رفع تحریم‌ها و اجرای برجام فرصت مناسبی برای بهبود و احیای صنعت پرورش و به تبع صادرات میگو ایجاد می‌کند.

محمد معلم افزود: میزان تولید میگو در سال جاری حدود 1350 تن بوده که این میزان به علت بروز بیماری لکه سفید حدود 15 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

معلم در خصوص پرداخت تسهیلات به میگوپروران، تصریح کرد: صندوق توسعه ملی علیرغم وعده پرداخت وام‌های کم بهره، تاکنون وامی پرداخت نکرده است و دریافت وام‌هایی با بهره بالای 25 درصد از بانک‌های دولتی و خصوصی برای پرورش‌دهندگان هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد؛ از صندوق توسعه ملی می‌خواهیم بر اساس برنامه‌های دولت با پرداخت تسهیلات کم‌بهره به یاری بخش تولید بیاید و نقدینگی تولیدکنندگان را تامین کند.

وی در خصوص تعرفه آب مصرفی میگوپروران گفت: طبق قانون حفاظت از منابع آب، بهای آب‌هایی که شوری بالای 10 گرم بر لیتر دارند، جهت پرورش و تولید آبزیان در آب‌های داخلی کشور رایگان است اما طی سال‌های اخیر بهای این آب توسط اداره امور آب جنوب از میگوپروران مطالبه می‌شود و پیگیری‌های متعدد نتیجه دلخواه را به دنبال نداشته و هیچگاه به صورت کارآمد این معضل حل نشده است.

معلم با بیان اینکه اکنون به شدت از این لحاظ تحت فشار هستیم و ادامه مسیر آماده سازی تولید عملا قفل شده است، عنوان کرد: اداره امور آب بر خلاف قوانین مذکور، آب بهای سنگینی از میگوپروران دریافت می‌کند که این اقدام در هیچ یک از استان‌های کشور مشاهده نمی‌شود.

انتهاي پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.