اظهارات بی‌شرمانه سفیر عربستان در عراق درباره ایران و مراجع شیعه

الزبیدی وزیر حمل و نقل عراق به ادعاهای سفیر عربستان در عراق واکنش نشان داد و اظهارات او را مخالف عرف دیپلماسی و دخالت در امور داخلی عراق توصیف کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت خبری «موجز العرق» گزارش داد: «"الزبیدی" وزیر حمل و نقل عراق گفت: «اینکه "ثامر السبهان" سفیر عربستان در عراق علیه نیروهای داوطلب مبارزه با داعش و شیعیان اظهار نظر می‌کند، دخالت آشکار در امور داخلی عراق است.»
 
به گزارش موجز عراق؛ ثامر السبهان به شبکه «السومریه نیوز» گفت: «مخالفت کردها و اهالی الانبار با ورود نیروهای بسیج مردمی  به مناطقشان بیانگر عدم مقبولیت این نیروها در جامعه عراقی است.»
 
سفیر عربستان در عراق در ادامه این سوال را مطرح کرد: آیا دولت عراق با حضور نیروهای بسیج مردمی سنی مانند نیروهای بسیج مردمی شیعی و تسلیح مشابه آنها، موافقت می‌کند؟ چرا سلاح تنها در اختیار نیروهای بسیج مردمی شیعی گذاشته می‌شود؟
 
السبهان در ادامه به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت و گفت که ایران در امور داخلی عراق آشکارا دخالت می‌کند و گروه‌های مسلح در این کشور تشکیل می‌دهد. باید تصمیم اساسی در این ارتباط و همچنین در راستای مبارزه با تروریسم در عراق اتخاذ شود.
 
وی تاکید کرد: گروه‌های که موجب حوادث کنونی در منطقه «المقدادیة» در استان «دیالی» شده‌اند، فرقی با داعش ندارند. واقعا نقش بسیج مردمی عراق در حوادث المقدادیه چیست؟
 
سفیر عربستان درباره درخواست وزیر خارجه بحرین مبنی بر انحلال بسیج مردمی عراق گفت: «کسی که خطبه‌های نماز جمعه آیت‌الله «سیستانی» و اظهارات «مقتدا صدر» را می‌شنود، می‌تواند خطر مراجع دینی شیعی را درک کند.»
 
موجز العراق افزود: «الزبیدی وزیر حمل و نقل عراق به این ادعاهای السبهان واکنش نشان داد و اظهارات او را مخالف عرف دیپلماسی توصیف کرده است.»
 
 
منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.