مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد

رفع تحریم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران در فرودگاه‌های اروپایی

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: با رفع تحریم‌ها مشکلات پرداخت هزینه سوخت نیز در دیگر کشورها نیز رفع شده است و تامین سوخت برای هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های دنیا به راحتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد پرورش امروز در حاشیه اجلاس هوانوردی ایران 2016 با بیان اینکه پس از رفع تحریم‌های صنعت حمل و نقل هوایی ایران مشکل تامین سوخت هواپیماهای هما در کشورهای اروپایی رفع شده است گفت در گام اول همه تحریم‌های سوختی ما رفع شد و در حال حاضر پروازهای فرانسه‌، آمستردام، لندن، وین، کلن و هامبورگ مستقیم و بدون فرود در فرودگاه ثالث به ایران می آیند.

وی اظهار امیدواری کرد که با رفع تحریم‌ها مشکلات پرداخت هزینه سوخت نیز در دیگر کشورها نیز رفع شده است و تامین سوخت برای هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های دنیا به راحتی انجام شود.

مدیرعامل ایران ایر درباره خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس برای ایران ایر توضیح داد که این قرارداد هنوز منعقد نشده است اما به محض امضای قرارداد جزییات آن اعلام می‌شود.

وی درباره نحوه تامین مالی این هواپیماها نیز به فارس گفت: بخشی از منابع مالی از طریق فاینانس و بخشی از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی همچنین درباره سن ایرباس‌ها توضیح داد که قرار شده است همه این هواپیماها نو باشد.

پرورش بیان کرد: در اثنای اجرای برجام بسیاری از شرکت‌ها تعامل خود را با ما آغاز کرده اند و بخشی از شرکت‌های قطعه هواپیما و کمپانی‌های سازنده همکاری خود را با ما منوط به اجرای کامل برجام دانستند که طبیعتا از این پس مسیر برای اجرای قراردادها باز شده است.

مدیرعامل ایران ایر گفت: پس از تنظیم قرارداد خرید ایرباس ها جزئیات قرارداد و جدول هواپیماها از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در شرایط تحریم مشکلات زیادی از نظر تامین قطعه و خرید هواپیما داشتند که هزینه های آنها را چندین برابر افزایش داد گفت: در بخش سوخت برآورد کردیم که بابت تحریم‌های سوختی در فرودگاه‌های دنیا 15 تا 17 هزار دلار هزینه اضافه داشتیم.

مدیرعامل ایران ایر گفت: این ایرلاین از 5 سال پیش تاکنون برای جلوگیری از قطع پروازهای خود در فرودگاه‌های اروپا همه تلاش خود را انجام داد.

وی درباره راه‌اندازی پرواز ایران - آمریکا توضیح داد: راه‌اندازی این خط هوایی تابع مذاکرات سازمان هواپیمایی کشوری و قراردادهای هوایی است، ایران ایر از قبل انقلاب از طریق بوئینگ 747 به آمریکا پرواز داشت و راه اندازی مجدد این پرواز منوط به پیگیری‌های سازمان هواپیمایی کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار