رونمایی از سیستم تصفیه ،جمع آوری و خنثی سازی گاز های سمی

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: بزرگ‌ترین و اولین طرح جمع آوری و خنثی سازی حاصل از تصفیه فاضلاب صنایع غذایی و دارویی کشور در کارخانه لبنی غرب تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در مراسم افتتاح دستگاه سیستم تصفیه بدون بو، جمع آوری و خنثی سازی کارخانه لبنی غرب تهران اظهار داشت: ساکنان و مسئولان اجرایی محدوده میدان فتح شکایات زیادی را در خصوص بوی بد این منطقه داشتند که درپی مطالعه و بررسی متوجه نشت فاضلاب برخی کارخانه ها شدیم. 

وی افزود: مجموعه کاری برای کارخانه های تولید کننده بوی بد منطقه تعریف شد، که از سال گذشته تا امروز چندین کار ارزشمند از سوی آن‌ها انجام شده است.
 
رئیس محیط زیست شهر تهران در خصوص این سیستم تصریح کرد: با افتتاح این سیستم که اولین و بزرگ‌ترین طرح جمع‌آوری و خنثی سازی حاصل از تصفیه فاضلاب در صنایع غذایی و دارویی کشور محسوب می‌شود، ساز و کاری برای بو تدارک دیده شده است.

بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه همه مردم در مسائل زیست محیطی نقش دارند، گفت: اگر همه ما نقشمان را در تأثیراتی که بر محیط زیست می‌گذاریم، بپذیریم مطمئناً مشکلات محیط زیست حل خواهد شد.

وی تأکید کرد: ما نه از نظر اخلاقی و نه شرعی، حق نداریم در روند زندگی زیست مندان و دیگر مخلوقات اختلالی ایجاد کنیم و همه چیز را خراب کرده و محیط زیست را فدای تولید و اشتغال کنیم.

رئیس محیط زیست شهر تهران تأکید کرد: مسائل محیط زیست مرزبندی نداشته و پهنه‌ جغرافیایی و دنیایی نمی شناسد چرا که ما در ابر کلان شهری مثل تهران به دلیل برخی فعالیت ها و بدون در نظر گرفتن پهنه محیط زیست اقدام به آلودگی هوا، خاک و آب کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار