چقدر درباره بیمه عمر اطلاعات دارید؟

عشق و علاقه والدین به فرزندان و ساختن آینده‌ای رویایی و بدور از مشکلات معیشتی برای آنان موجب مورد استقبال قرار گرفتن بیمه عمر از سوی خانواده ها شده است .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیمه عمر و سرمایه گذاری نوع جدیدی از بیمه است که علاوه بر پوشش بیمه عمر سود تضمینی مرکب به همراه سود مشارکت نیز به بیمه گذار تعلق می‌گیرد که در ابتدا بر پايه نيازهای خود و خانواده می توان ميزان سرمايه لازم برای پوشش خطر فوت را انتخاب و با توجه به  توان مالی ، مبالغ حق بيمه و نحوه پرداخت آن را نیز برگزید بنابراین حق بيمه‌های پرداختی  پس از كسر حق بيمه لازم برای پوشش فوت و پوشش‌های اضافی ، به اندوخته سرمايه‌گذاری افزوده می شود.

در بیمه عمر و سرمایه گذاری اگر اتفاقی برای بیمه گذار بیافتد حتی اگر یک قسط از حق بیمه را پرداخت كرده باشد، علاوه بر پرداخت سرمایه فوت ، چنانچه پوشش فوت بر اثر حادثه هم خریداری شده باشد، تا ۳ برابر سرمایه فوت، به بازماندگان پول پرداخت می شود.

* بیمه عمر و سرمایه گذاری بعنوان مکمل 

بیمه عمر تنها ماهیت درمانی نداشته و  حق بیمه های پرداختی تنها  صرف هزینه های درمانی نمی شود درواقع  این بیمه به‌عنوان بهترین مکمل بیمه های دیگر برای تامین آتیه فرد بیمه شده و فرزندانش خواهد بود به‌طوری که با پرداخت 200 هزار تومان سالیانه ( روزی 548 تومان !) و برای بزرگسالان 600 هزار تومان سالیانه (روزی 1640 تومان !) به بالا با خیالی آسوده صاحب بیمه عمر و سرمایه گذاری می شوید.

بهترین نحوه پرداخت حق بیمه اقساط بیمه عمر و سرمایه گذاری ، به صورت سالیانه است چرا که با توجه به روز شمار بودن سود اندوخته و تعلق گرفتن بهره مرکب  ، با پرداخت اقساط زودتر از سررسید، سود بسیار بیشتری به اندوخته تعلق می گیرد.

چنانچه در زمان عقد بیمه نامه ،بیمه شده پس از گذشت 3 ماه به علت یکی از بیماری های سرطان ، سکته مغزی ، سکته قلبی ، عمل جراحی عروق کرونر و پیوند اصلی اعضای بدن در بیمارستان بستری شود ، بیمه گر بخشی از هزینه های درمانی را به میزان 30 درصد سرمایه فوت و تا سقف 20 میلیون تومان پرداخت می کند.

* بیمه عمر بهترین هدیه به فرزندان

عشق و علاقه والدین به فرزندان و تلاش برای ساختن آینده ای رویایی و بدور از مشکلات معیشتی برای آن‌ها ،واقعیتی انکار ناپذیر است بنابراین بیمه عمر بدلیل دارا بودن شرایط احراز عضویت و حداقل پرداخت حق بیمه برای فرزندان ،بسیار مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت.

والدین می توانند با پرداخت حداقل حق بیمه ،فرزندان خود را مادام العمر بیمه کرده و آسایش و رفاه جسمی و روحی را هم برای خود و هم برای فرزندانشان رقم زنند چرا که پس انداز برای هزینه های تحصیلی ، اشتغال و ازدواج همواره از مهم‌ترین دغدغه های خانواده ها بوده و این افراد با تحقیق و تفحص در خصوص بیمه عمر معتقدند که این بیمه تقریبا پاسخ‌گوی نیازهایشان خواهد بود.

* دریافت مستمری مناسب تر با بیمه عمر

تمامی بحث های پیرامون بیمه و جستجو برای عضویت در بهترین و با امکانات ترین آن ، بدلیل ترس از آینده و پیری بدون پشتوانه است و افراد با تلاش مضاعف سعی در بهترین انتخاب برای آرامش فردای خود دارند آرامشی که تنها منوط به نداشتن دغدغه های مالی و ترس ، شرمندگی در قبال عدم تامین نیازهای خانواده و طرد شدن از سوی آن‌ها است.

بیمه عمر تا حدودی توانسته نظر مخاطبین خود را در فراهم کردن پشتوانه مالی بسیار مناسبی برای بازماندگان بیمه گذاران دور اندیش جلب کند که علاوه بر غم از دست دادن عزیزان خود باید با مشکلات مالی بعد از آن دست و پنجه نرم کنند .

بنابراین اغلب افراد برای دریافت حقوق مستمری مناسب تر و پرداخت مبالغی جزئی برای سرمایه گذاری بدون ریسک به اخذ  چنین بیمه های مکملی روی می آورند چرا که بسیاری از ما در دوران کاری خود قادر به جمع آوری و پس انداز نیستیم و تنها راه بهبود این شرایط را در اجبار به پرداخت می دانیم.

 با توجه به اینکه هدف اساسی اين بیمه‌ها ایجاد ذخایر مالی، سرمایه‌گذاری و کسب سود حاصل از آن و همچنين ایفای تعهدات بیمه‌گر در قبال استفاده‌کنندگان است از این رو هر فرد به فراخور حال و شرایط خود ، با امید به اینده ای روشن ، بیمه مناسب را انتخاب کرده و در نهایت با پس انداز ماهانه و یا سالانه ،از خدمات آن بهره مند خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
با سلام و تشکر از مطلب خوبتان، به نظر من همانگونه که بیمه شخص ثالث برای هر خودرو اجباری است بیمه عمر هم برای هر شخصی لازم و ضروری است.
آخرین اخبار