آذین در نطق میان دستور:

ارتباط با آمریکای مستکبر خوابی است که هیچ‌گاه تعبیر نمی‌شود

نماینده رفسنجان گفت: ارتباط با آمریکا که دستش آغشته به خون بیش از 200 هزار شهید ایرانی است، خوابی است که هیچ‌گاه تعبیر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده رفسنجان در نطق میان‌دستور امروز صحن علنی مجلس گفت: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل عظیم‌الشان هستیم و بر روح شهدای گرانقدر که خونشان را در راه انقلاب دادند و این انقلاب نوپا را تضمین کردند، درود می‌فرستیم و برای کشتیبان انقلاب، امام خامنه‌ای آرزوی صحت، سلامت و طول عمر داریم.

عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی با تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای در رفع تحریم‌ها اظهار داشت: در پسابرجام اگر اقداماتی جهت اصلاح ساختارها صورت نگیرد و با انسجام، وحدت، روحیه انقلابی و دفاع از منافع ملی صورت نگیرد، چه بسا شیرینی این پیروزی در کام ملت تلخ شود.

وی با تاکید بر اینکه در این مسیر باید مراقب نقض عهد غربی‌ها و نسبت به خدعه آنان مراقبت کرد، گفت: توافق هسته‌ای حاصل تغییر رفتار آمریکا و اراده کدخدا نبود، بلکه حاصل مقاومت، ایستادگی ملت ایران، خودباوری، دستیابی به فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی بیش از 20 درصد بود.

آذین افزود: والا آمریکای امروز با آمریکای دیروز، با آمریکای قرارداد 1981، با آمریکای کودتای 28 مرداد، با آمریکای کودتای نوژه، با آمریکای حمله طبس و با آمریکای کمک به صدام فرقی نکرده است.

نماینده رفسنجان با بیان اینکه برخی زمزمه ارتباط با آمریکا را بر زبان می‌آورند، تصریح کرد: ارتباط با آمریکا که دستش آغشته به خون بیش از 200 هزار شهید ایرانی و آغشته به خون شهدای یمن، سوریه، عراق، افغانستان، بحرین و لبنان است، خوابی است که هیچ‌گاه تعبیر نمی‌شود تا وقتی که آنان دست از خوی استکباری دست برندارد.

وی با بیان اینکه نکته مهم در پسابرجام پروژه نفوذ است، بیان داشت: نظام سلطه تلاش می‌کند با بهره‌گیری از فضای پس از توافق پروژه چندبعدی نفوذ را در ارکان قدرت انقلاب اسلامی ایران تسهیل کرده و همچنین روند نفوذ منطقه‌ای خود را نیز سرعت بخشد.

آذین ادامه داد: نفوذ سیاسی در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی صورت می‌گیرد که منجر به رخنه عناصر تخریبی در درون حاکمیت شود، که دل در گرو نسخه‌های غربی و سکولار دارند.

عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی، اظهار داشت: نظام سلطه با راهبرد دوقطبی‌سازی جامعه ایران که افرادی متمایل به غرب و افرادی مخالف سلطه غرب تلاش می‌کند به اهداف خود برسد که باید هوشیار بود.

وی با اشاره به نفوذ اقتصادی و اتخاذ مدل‌ها و الگوهای غربی گفت: نفوذ فرهنگی نیز با هدف ایجاد رخنه و تغییر در رویه و سبک زندگی فرهنگی_ اسلامی که به مراتب خطرناک‌تر از سایر جنبه‌های نفوذ است.

نماینده رفسنجان گفت: در شرایط تعاملی فعلی بعد از برجام و ارتقای سطح تماس و با گشوده شدن باب افزایش مناسبات و امکان استفاده راحت‌تر عناصر نفوذی بستر مناسب‌تری برای دشمنان جهت نفوذ فراهم آمده است تا با تغییر در عقاید مسئولین و نخبگان، تغییر باورهای انقلابی را موثر سازند.

وی افزود: یکی از بسترهای دیگر نفوذ سازمانهای مردم نهاد یا NGO ها هستند که با اتصال به سازمان‌های مردم‌نهاد غرب و آمریکا به دنبال ارتباط گیری با بدنه مردم جهت تغییر ذائقه ایشان و نفوذ در فکر آنان هستند تا مطالبات خود را از زبان مردم و از نظام بخواهند.

آذین با بیان اینکه راه‌های مقابله با نفوذ حفظ روحیه انقلابی، توسعه معنویت، تقوی و اخلاق و سبک زندگی اسلامی است، گفت: همچنین حفظ هوشیاری و بصیرت در مسائل سیاسی و دشمن شناسی پشت سر ولی‌امر مسلمین رجحان است و التزام به ولایت فقیه که عمود خیمه انقلاب است، با نگاه به رهبر انقلاب که انگشت اشاره‌اش به کجا است.

عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی، به نکاتی که در پسابرجام باید به آنان توجه کرد اشاره کرد و گفت: لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه به اشتباه لایحه برنامه ششم نام گرفته است.

وی افزود: زیرا چنین عنوانی در قانونگذاری کشور سابقه ندارد و این بدعتی است در نظام قانونگذاری، زیرا این لایحه مجموعه‌ای از احکام و مجوزهای نامنسجم است و سنخیتی با سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و همچنین اقتصاد مقاومتی ندارد.

آذین با بیان اینکه این لایحه فاقد جداول و ارقام کمی است، اظهار داشت: درحالیکه باید به مواردی چون محدودیت‌های منابع آب، وضعیت ناهنجار استفاده از انرژی، بحران بانکی، هدفمندی یارانه‌ها، عدم وابستگی به نفت، شوک ارزی و وجود زمینه‌های فسادزا اهمیت می‌داد، همچنین باید با توجه به تعدد مسائل و حجم منابع در اختیار اولویت‌بندی می‌کرد و مقاوم‌سازی اقتصاد در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی در آن دیده می‌شد در نتیجه برنامه ششم نیاز به فرصت موثق دارد.

نماینده رفسنجان ادامه داد: باید تمرکززدایی را باور کنیم و از درون نهادهای دولتی خارج کنیم، زیرا دولت هنوز مرکز حیات اقتصادی کشور است و این دلیل ناکارآمدی، فرسایش، رانت و بوروکراسی عظیم است.

وی اذعان داشت: چرا نباید اختیارات مراکز به استانها واگذار شود و تا زمانی که مدیریت عمودی اعمال شود، این برنامه‌ها نیز از بالا به پایین نوشته می‌شود و در نتیجه چنین برنامه‌هایی خود به خود ماهیت توسعه‌ای نخواهند داشت، زیرا هیچ بازخوردی از پایین به بالا را نشان نمی‌دهد.

آذین با تاکید بر اینکه جهت‌گیری برنامه ششم باید به سمت تولید باشد، تاکید کرد: باید این برنامه تکلیف کسب و کار را مشخص کند، نرخ بهره بانکی را اعلام کند، چرا که این نوع نظام بانکداری اسلامی نیست و باعث بدبختی مردم شده است و این نظام بانکداری امروز به صورت مانع عمل می‌کند.

عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی با بیان اینکه بهره‌برداری از دریا باید برای استانهای غیرمجاور آن نیز مهیا شود، اذعان داشت: تا بلکه از این نعمت الهی برای پروژه‌های صنعتی پایدار استفاده شود.

وی با بیان اینکه همچنان واردات بیش از صادرات است، گفت: این امر خلاف اقتصاد مقاومتی است و در پساتحریم خدمات پولی و بانکی باید به سمت تولید کالا و خدمات هدایت شود.

آذین بیان داشت: به دولت هشدار می‌دهم که اجرای قراردادهای نفتی منافع ملی را مدنظر قرار دهد و شجاعانه از مسائل ملت دفاع کند و شیوه تدوین قراردادهای نفتی، موجبات نگرانی شدید دلسوزان نظام را فراهم نموده است و جا دارد دولت محترم در این خصوص تجدیدنظر کند و اقدام لازم را به عمل آورد.

نماینده رفسنجان خاطر نشان کرد: در قراردادهای اقتصادی که موجب وابستگی کشور به غرب می‌شود، دولت باید تجدیدنظر کند و بیشتر به سمت کشورهایی برویم که قلبشان با ما است، نه فقط زبانشان.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار