هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فوتبال کشور جاده" لغزنده‌ای" دارد/"جاذبه رانت‌خواری" برخی چهره‌های سیاسی را به فوتبال می‌کشاند

یک عضو فراکسیون ورزش مجلس معتقد است؛ فوتبال کشور جاده لغزنده‌ای دارد که نمی‌توان به هر شکلی در آن فعالیت کرد.

فوتبال کشور جاده
سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گزارش منتشر شده فساد در فوتبال، گفت: ویروس فساد در فوتبال جهان تاحدودی به فوتبال ایران سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه فوتبال ایران بدون مشکل نبوده و باید آسیب‌های درونی آن ریشه کن شود، افزود: باید فوتبال را به هویت اصلی خود برگردانیم تا از این طریق نشاط در جامعه از طریق فوتبال حفظ شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس در ادامه در تحلیل تخلف «استفاده از چهره‌های سیاسی بدون سوابق ورزشی» در گزارش فساد در فوتبال متذکر شد: نمی‌توان ورود افراد غیر ورزشی به فوتبال را تنها متوجه سیاسیون دانست چرا که اغلب مشاهده می‌شود برخی افراد هم به دلیل جاذبه‌های کاذب فوتبالٰٰ، در این عرصه حضور دارند.

هاشمی افزود: همچنین در این بین افرادی هم هستند که قصد داشته‌اند در راه فوتبال قدمی بردارند و در حین فعالیتشان متوجه ناتوانی‌های خود شده‌اند که این امر هم، کم به فوتبال آسیب نرسانده است. بنابراین بنده معتقدم فوتبال هم می‌تواند از چهره‌های سیاسی و هم از چهره‌های غیرسیاسی آسیب دیده است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس در ادامه تصریح کرد: معتقدم زمانی که بستری برای رانت‌خواری و شهرت در فوتبال فراهم می‌شود جاذبه ورود برخی افراد به  فوتبال افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی در ادامه با اشاره به پیشنهادات به وی برای ورود به عرصه فوتبال کشور بیان داشت: زمانی به بنده پیشنهادات زیادی برای ورود به عرصه فوتبال از جانب مسئولین داده می‌شد که بنده به دلیل نداشتن توانمندی و تجربه و همچنین وجود آسیب‌هایی که می‌توانست بنده را مبتلای مشکلاتی کند، از پذیرش پیشنهادات امتناع کردم چرا که معتقدم در حال حاضر جاذبه‌‌های کاذب فوتبال برخی مسئولین را از مسیر فوتبال خارج کرده است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس در ادامه با اشاره به اینکه فساد در عرصه فوتبال به ورود چهره‌های سیاسی و غیرسیاسی به فوتبال محدود نمی‌شود گفت: معتقدم عارضه فوتبال ایران به نبود برنامه در بکارگیری افراد و نظارت بر فعالیتشان منتهی می‌شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به نظارت‌های کیفی وزارت ورزش و جوانان بر امر فوتبال گفت: طبیعتا پس از ارائه گزارش فساد در فوتبال مسئولین وزارت ورزش باید نظارت‎های بهتری بر عرصه فوتبال کشور داشته باشند .

این نماینده مردم تهران در پایان با بیان اینکه اگر از گزارش فساد در فوتبال به خوبی برای رفع مشکلات استفاده نشود طبیعتا فساد در فوتبال مجددا رشد خواهد کرد، اظهار داشت:معتقدم فوتبال کشور جاده لغزنده‌ای دارد که نمی‌توان به هر شکلی در آن حضور یافت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار