قزوین ؛

تعمیق نماز زمینه‌ساز پیشرفت جامعه است

استاندار قزوین گفت: اگر کشور بخواهد در مسیر پیشرفت گام بردارد باید به آن توجه داشته باشد و تمام همت خود را در راستای ترویج و تعمیق این فریضه الهی در جامعه به کار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ فریدون همتی  در افتتاحیه بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز  با اشاره به میزبانی قزوین از این اجلاس در آستانه دهه مبارک فجر اظهار کرد: پیشرفت و تکامل یک احساس فطری و نهفته در ذات انسان‌هاست و بشر همواره سعی در پیشرفت در عرصه‌های مختلف زندگی خود داشته است.

وی با بیان اینکه امروزه این پیشرفت در تمام ابعاد از جمله اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجهه همت تمام حکومت‌هاست، افزود: گام برنداشتن در این راستا به منزله مرگ تدریجی جوامع است و بر این اساس زیربنای فکری دولت‌ها را تلاش برای دستیابی به این پیشرفت تشکیل می‌دهد.

استاندار قزوین با اشاره به وجود الگوهای مختلف برای پیشرفت جوامع ادامه داد: الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت یک نقشه جامع، کامل و راهبردی است که به تمام عرصه‌های مادی و معنوی توجه دارد و در ردیف اسناد بالادستی نظام مورد توجه قرار می‌گیرد.

همتی خاطرنشان کرد: اقامه نماز در جامعه اسلامی زمینه‌ساز رسیدن به نقطه مطلوب اسلام است و اگر کشور بخواهد در مسیر پیشرفت گام بردارد باید به آن توجه داشته باشد و تمام همت خود را در راستای ترویج و تعمیق این فریضه الهی در جامعه به کار گیرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در پیام‌های خود به اجلاس‌های سراسری نماز بر لزوم طراحی برنامه‌های مختلف در راستای رونق روزافزون نماز در جامعه به ویژه در میان جوانان تأکید کردند که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: مردم ایران در طول عمر انقلاب با استعانت از صبر و نماز به پیروزی‌های زیادی از جمله دفاع مقدس و انرژی هسته‌ای رسیدند و امروز هم دولت تدبیر و امید در دوران پسابرجام با صبر و نماز و همچنین برنامه‌ریزی بر مشکلات فائق می‌آید.

همتی اظهار امیدواری کرد؛ برگزاری اجلاس سراسری نماز، تلاش تمام دست اندر کاران فرهنگی و کارگزاران نظام و نصب‌العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری زمینه‌ساز گسترش نماز در ایران اسلامی باشد و همگان به ویژه مردم قزوین از مواهب آن بهره کافی بگیرند.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.