همدان؛

حضور ١٢ گروه از کانون‌های فرهنگی سراسر کشور در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ١٢ گروه از کانون‌های فرهنگی سراسر کشور به مدت سه روز میهمان همدان هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره جشنواره سرود و آهنگ‌های انقلابی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر از ١٤ تا ١٦ بهمن در همدان خبر داد و گفت: مساجد به عنوان مهمترین پایگاه‌های فرهنگی جامعه شناخته می‌شوند و کانون‌های فرهنگی مساجد نیز در حوزه فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند.

فاضل عبادی با بیان این که 12 گروه از کانون‌های فرهنگی سراسر کشور به مدت سه روز میهمان همدان هستند افزود: علاوه بر این جشنواره حدود ٢١٧ برنامه شاخص در استان همدان به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این که سه جشنواره استانی نیز در شهرستان‌های ملایر، نهاوند و کبودراهنگ در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد، ادامه داد: اجرای برنامه‌های مختلف در سراسر استان به دنبال نشاط و شادابی اجتماعی است.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان این که به دنبال تربیت هنرمندان مسجدی هستیم، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های رسیدن به این هدف را در کانون‌های فرهنگی مساجد کشور دنبال می‌کنیم.

هادی فیض‌منش با اشاره به این که استان همدان با داشتن ٥٤٠ کانون فرهنگی مساجد یک از مراکز مهم کشور محسوب می شود، گفت: این کانون‌ها که توسط مردم نیز اداره می‌شوند ظرفیت مطلوبی هستند که در برابر تهاجم فرهنگی می‌توانند مفید و موثر واقع شوند.

وی با تأکید بر این که بیش از ٢٠ هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در جشنواره «آواها و نغمه‌های آسمانی» ٣٨٠ گروه ثبت نام کردند و مرحله نهایی آن در استان همدان برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان این که ستاد اجرایی این جشنواره در کانون‌های مساجد تشکیل شده است، افزود: ١١ کمیته متولی برگزاری این جشنواره هستند و ٢٠٠ مهمان نیر در استان حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه در روز ١٤ بهمن با حضور در گلزار شهدا و نثار گل به مقام شامخ شهدا آغاز می‎شود و گروه‎های سرود در روز پنج‌شنبه ١٥ بهمن ماه به رقابت خواهند پرداخت؛ مراسم اختتامیه نیز در روز جمعه ١٦ بهمن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع



برچسب ها: شرکت ، کشور ، همدان ، کانون ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.