همدان؛

افزایش ظرفیت صادرات کالا از گمرک همدان

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی همدان گمرک همدان در سال‌های گذشته به واسطه وضع تحریم‌ها نمی‌توانست عملکرد مناسبی داشته باشد در صورتی که پتانسیل فعالیت گسترده را داشت.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان؛ بطحایی با اشاره به اینکه پس از رفع تحریم‌ها پتانسیل مناسبی در گمرک همدان برای فعالیت فراهم شده است، گفت: گمرک همدان از نظر نیروی انسانی، امکانات و مسائل فنی وضعیت مناسبی داشته و خوشبختانه از سال گذشته ظرفیت صادرات کالا از گمرک همدان نیز افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه همکاری گمرک همدان با تجار و صادرکنندگان استان همدان نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: گمرک همدان برای بررسی کالاهای صادراتی تجار در شهرستان‌هایی همچون ملایر و نهاوند کارشناس اعزام کرده تا سریع‌تر امور صادرات انجام شود.

بطحایی  با بیان اینکه گمرک قوانین دست و پاگیری نداشته و خوشبختانه امور گمرکی به‌ صورت روان در حال انجام است، تصریح کرد: خوشبختانه امور گمرکی در همدان تسهیل شده و امتیاز بالایی را به خود اختصاص داده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان همدان اظهار داشت: در زمینه واردات کالا برخی استانداردها با استاندارد ملی مطابقت نداشته و باید تمهیداتی از سوی اداره‌کل استاندارد برای تطابق این استانداردها اندیشیده شود تا بتوان صادرات را تسهیل کرد.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه موضوع فعالیت پنجره واحد گمرکی در همدان حل شده است، تصریح کرد: تمامی سازمان‌های مرتبط با صادرات از جمله بانک، استاندارد و صنعت و معدن در این پنجره واحد حضور دارند که امور مربوط به صادرات و ورادات به سرعت انجام شود.

بطحایی با اعلام اینکه خوشبختانه 80درصد اقدامات مربوط به احیاء پنجره واحد گمرکی انجام شده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تاجران و بازرگانان استان همدان صادرات کالای خود را از گمرک همدان انجام دهند چراکه امور گمرکی تسهیل شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تحقق نیافتن هدفگذاری صادراتی همدان در سال‌های گذشته به سبب امور گمرکی نبوده است، عنوان کرد: حمل و نقل و امور مربوط به استاندارد دو معضل اصلی در راه صادرات هستند که به گمرک ارتباطی ندارند، ولی در عملکرد آنها موثر است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان همدان بیان کرد: در تلاش هستیم تا با افزایش حجم صادرات در شرایط فعلی مسائلی که به نادرستی به گمرک نسبت داده می‌شد، اصلاح شود.

بطحایی با بیان اینکه ارزیاب گمرک به‌صورت 24‌ساعته در خدمت صادرکننده بوده است، گفت: در حال حاضر نیاز به حضور کالا در گمرک همدان نبوده و صادرکنندگان می‌توانند از طریق سامانه جامع امور گمرکی کالای خود را اظهار کرده و صادر کنند.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.