افزایش معاملات مسکن شهر تهران

بانک مرکزی با انتشار گزارشی از کاهش اندک قیمت نرخ مسکن و افزایش چشمگیر فروش آن در تهران نسبت به ماه و مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تحولات بازار مسکن شهر تهران در دی ماه سال  جاری ، که برگرفته از آمارهاي خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسي ها و سياست هاي اقتصادي بانک مرکزي تهيه و منتشر شد.

بانک مرکزی در گزارش خود از تحولات بازار مسکن شهر تهران در دی ماه سال 1394 اعلام کرد: متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در ماه گذشته 38 میلیون ریال بود که نسبت به ماه پیش از آن و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1.9 و 3.1 درصد کاهش نشان می دهد.

این وضعیت در باره میزان فروش واحدها بر عکس است. طبق گزارش بانک مرکزی، در دی ماه سال 1394 ، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 16هزار و 318 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان29.1 و 8.5 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، در دی ماه سال 1394 از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 75.5 میلیون ریال به منطقه 3 در شمال و کمترین آن با 20.9 میلیون ریال به منطقه 18 در جنوب غرب تهران تعلق داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، بانک مرکزی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار