کاهش قیمت کالاهای وارداتی پس از برجام/ تاثیر برجام بر بازار خودرو

تصمیم جدید برای تغییر در شیوه قیمتگذاری کالا ها و تغییرات بازار پس از اجرای برجام از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،تصمیم جدید برای تغییر در شیوه قیمتگذاری کالا ها و تغییرات بازار پس از اجرای برجام از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.


مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: دولت سرمایه این صندوق را به میزان 200 میلیون دلار افزایش داد و با این افزایش، ظرفیت ریسک‌پذیری صندوق به بیش از 5 میلیارد دلار افزایش یافت.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به بازنگری قوانین پس از رفع تحریمها گفت: باید قوانین زاید حذف شود تا سرمایه گذاری و تجارت تسهیل یابد.

بر اساس آمار گمرک در ده ماهه سال‌جاری بیش از هشت میلیارد دلار صرف واردات کالا از چین شد.

اگر چه تنها دو ماه به پایان سال باقی مانده است و بازار نیاز به آرامش و ثبات دارد اما مسئولان خبر از شوک‌های جدیدی در رابطه با بازار می دهند.


رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به کاهش قیمت گوشت در بازار گفت: با قطع شدن صادرات قیمت گوشت کاهش یافته است.


دبیر مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به قاچاق قانونی لوازم خانگی به کشور گفت: برندهای خارجی لوازم خانگی با برنامه‌ریزی فروش کالاهای خود در ایران را برای نسل‌های آینده تضمین کرده‌اند.

در حالیکه مردم در انتظار کاهش قیمت خودرو های داخلی و وارداتی پس از رفع تحریم ها هستند اما انگار با اجرای برجام راه واردات خودرو هموارتر شده است.


رئیس اتحادیه فروشندگان دستباف گفت: با رفع تحریم‌ها باید به سلیقه مشتریان خارجی توجه ویژه شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به تأثیر لغو تحریم بر بازار خودرو گفت: اثر لغو تحریم‌ها بر خودرو حداقل سه ماه آینده مشخص خواهد شد.

رئیس اتاق تهران، تک نرخی شدن ارز، بهبود فضای کسب و کار و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری را از نیازهای اقتصاد پس از برجام عنوان کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار