قام مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سفر به زاهدان خبرداد :

کشف 540 تن مواد مخدر در کشور

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: 540 تن انواع مواد مخدر در 10 ماه نخست سالجاری در کشور کشف شده که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشته است.

کشف 540 تن مواد مخدر در کشور
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زاهدان ،علیرضا جزینی افزود :  88درصد کشفیات در سالجاری مواد مخدر از نوع تریاک بوده و بیشترین کشفیات نیز توسط نیروی انتظامی انجام شده است.

وی ادامه داد: 300 هزار نفر در این مدت در ارتباط با مواد مخدر در کشور دستگیر شدند که 70 درصد آنان افراد قاچاقچی و باندهای توزیع کننده مواد مخدر هستند.

 قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد :91 هزار معتاد متجاهر در 10 ماه نخست امسال در سطح کشور دستگیر و برای ساماندهی به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی گفت: برخی از این افراد پس از طی شدن دوره مقرر به خانواده های خود بازگشتند و برخی دیگر که این امکان را نداشتند توسط محل های مراقبت پس از خروج حمایت می شوند.

ساماندهی 8 هزار معتاد در تهران 

قام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدردر سفر به زاهدان گفت: هشت هزار معتاد متجاهر در تهران ساماندهی شده و قرار است شهرداری نیز این افراد را در مکانی به نام مرکز بهاران نگهداری کنند تا بار دیگر به پاتوق های مواد مخدر بازنگردند.

جزینی با اشاره به مبارزه جدی با مواد مخدر شیشه افزود: 185 کارگاه تولید شیشه در سالجاری در کشور منهدم شده است.

وی ادامه داد: بیشترین مواد شیشه از طریق افغانستان و پاکستان وارد شده که 120 کیلوگرم بوده و کشف شده است.

جزینی تصریح کرد: 144 تن مواد مخدر در 10 ماه نخست سالجاری در سیستان و بلوچستان نیز کشف شده که در همسنجی با زمان مشابه سال قبل 45 درصد افزایش داشته است.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: مواد مخدر ، جزینی ، زاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.