زاهدان ؛

شناورهای عبوری فاصله ایمن خود از منطقه رزمایش رعایت کنند .

یگانهای شناور و تجاری پیش بینی های لازم را برای تردد ایمن خود و انتخاب مسیر ایمن از مبداء تا مقصدشان را در طول زمان رزمایش به عمل آورند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از  زاهدان .،

سخنگوی رزمایش بزرگ دریایی «ولایت 94» نیروی دریایی راهبردی ارتش، در این خصوص گفت: کانال «16» مسیر ارتباطی ما با شناورهای عبوری از نزدیکی محل برگزاری رزمایش است.تا آنها بتوانند ترددی ایمن داشته باشند .

امیر دریادار دوم سید محمود موسوی افزود: ما به طور منظم و مداوم روی کانال 16 به تمامی کشتی های عبوری از محدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه اعلامی می کنیم که به دلیل استفاده از سلاح های گرم، مهمات واقعی، تیراندازی هوایی و سطحی در منطقه فاصله ایمنی از محل رزمایش را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: این قرائت اعلامیه دریایی برابر هماهنگی های انجام شده با سازمان بنادر و دریانوردی و از سوی شناورهای منتخب در دریا برابر عرف قوانین بین المللی دریانوردی و روی مدار 16 کانال «وی. اچ .اف» در زمان های پیش بینی شده و فواصل زمانی مناسب قرائت می شود تا تمامی یگان های شناور تجاری و عبوری از محل برگزاری این رزمایش از قبل در جریان تمرینات نظامی این رزمایش قرار بگیرند و پیش بینی های لازم را برای تردد ایمن خود و انتخاب مسیر ایمن از مبداء تا مقصدشان را در زمان تردد از این منطقه را به عمل آورند.

وی عنوان کرد : علاوه بر پخش نوتام های مربوطه (اعلامیه دریایی) از طریق سازمان بنادر و دریانوردی برابر تعامل این سازمان با نیروی دریایی ارتش اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: در این راستا همچنین پیش بینی شده از سیستم های «ای. آی. اس» (سیستم های استاندارد ارتباطات مخابرات الکترونیکی دریایی) هم برای اطلاع رسانی به کشتی های عبوری برای آگاهی از چگونگی و اجرایی تمرینات دریایی و پرتاب های موشکی در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 استفاده شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.