قزوین ؛

مهم‌ترین عامل توسعه فناوری و صنعت قزوین رویکرد ایجاد اشتغال است

مدیرعامل مرکز توسعه اقتصادی و فناوری سنگاپور گفت: نخستین گام برای ایجاد اشتغال در این استان و سایر استان‌های کشور ایران نیز فعالیت جدی یک تیم قوی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ ایبل آنگ (ABEL ANG) در دیدار سفیر و هیئت تجاری سنگاپوری با استاندار قزوین اظهار کرد: مرکز توسعه اقتصادی و فناوری سنگاپور تاکنون پارک‌های فناوری زیادی را علاوه‌بر کشور سنگاپور در کشورهای مختلف ایجاد کرده است که از آن جمله می‌توان به پارک فناوری بانگالور در کشور هند اشاره کرد.

وی افزود: در اواسط دهه 90 با وجود نبوغ مهندسی ویژه‌ای که در کشور هند وجود داشت، از صنعتی که قابل صادرات به خارج از این کشور باشد؛ برخوردار نبودند.

مدیرعامل مرکز توسعه اقتصادی و فناوری سنگاپور اضافه کرد: یکی از مشترکات دو کشور هند و ایران برخورداری از اراضی زیاد و مناسب است که با استفاده از فناوری‌های نو می‌توان به نحو مطلوب از آن‌ها بهره‌برداری کرد.

ایبل آنگ ادامه داد: زحماتی که تیم‌های مختلف فناوری از کشور سنگاپور در کشور هند انجام دهند، موجب شد که پس از سه دهه کشور هند به یکی از ابرقدرت‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات در جهان تبدیل شود.

وی عنوان کرد: پارک فناوری که توسط دانشمندان سنگاپوری در کشور هند ایجاد شده ضمن ایجاد بیش از 32 هزار فرصت شغلی در این کشور، زمینه تأسیس 6 شهر را فراهم کرده که یکی از این شهرها در حال احداث بوده و بقیه پیش از این تأسیس شده است.

مدیرعامل مرکز توسعه اقتصادی و فناوری سنگاپور تصریح کرد: در کشور چین نیز یک شهر با ابعاد 8 هزار هکتار تأسیس کردیم که یک میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند و شاهد ایجاد اشتغال در زمینه‌های مختلف به واسطه حضور شرکت‌های بزرگ علم و فناوری در این شهر هستیم.

ایبل آنگ گفت: با آغاز به‌کار پارک فناوری کشور چین از سال 1996 تاکنون شرکت‌های مستقر در این شهرک بیش از 500 هزار شغل در کشور چین ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: به منظور فعالیت در استان قزوین سه رویکرد ایجاد اشتغال، مهمان‌نوازی و استفاده از سرمایه‌های بین‌المللی برای توسعه فناوری و صنعت را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل مرکز توسعه اقتصادی و فناوری سنگاپور افزود: مهمترین بحث در توسعه فناوری و صنعت در استان قزوین رویکرد ایجاد اشتغال است و نخستین گام برای ایجاد اشتغال در این استان و سایر استان‌های کشور ایران نیز فعالیت جدی یک تیم قوی است که روابط خوبی با شرکت‌های بین‌المللی داشته باشد.

ایبل آنگ اضافه کرد: همچنین جذب سرمایه‌های بین‌المللی به شما کمک می‌کند که شرایط موجود خود را به سرعت بهبود بخشیده و به سمت توسعه گام بردارید.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید فضای امن و متقاعدکننده بین‌المللی به وجود آید که احساس آرامش لازم را نیز برای فعالیت داشته باشیم.

مدیرعامل مرکز توسعه اقتصادی و فناوری سنگاپور یادآور شد: رویکرد سوم نیز رویکرد مهمان‌نوازی و پذیرایی از شرکت‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.