قزوین؛

افزایش چشمگیر تغییر کاربری اراضی کشاورزی

روزانه نیم هکتار از اراضی کشاورزی در استان قزوین کاربریشان تغییر می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین؛مدیر امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:بخشی از این اراضی با صدور مجوز و به صورت قانونی از چرخه تولید خارج می شود و بخشی نیز به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده است.

افلاطونی گفت:  از سال ۷۴ تاکنون ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان بدون مجوز تغییر کاربری داده شده است  که تداوم این روند نگران کننده است.

بگفته ی مدیر امور اراضی استان قزوین ، ۴۸۹ هزار هکتار از اراضی این استان یعنی حدود ۳۰ درصد آن قابل کشت است.

او افزود : استان قزوین بدلیل موقعیت جغرافیایی و داشتن دشت حاصلخیز در معرض تهدید زمین خواران است .

افلاطونی تصریح کرد: امسال با فعال کردن هفت اکیپ گشت و بازرسی ( در قزوین دو اکیپ و هر شهرستان یک اکیپ)برای صیانت از اراضی ملی اقدام شده است که با راه اندازی سامانه ۱۳۱ تغییر کاربری به صورت شبانه روزی رصد می شود.

افلاطونی همچنین از اجرای طرح فراغت در فلاحت خبر داد که بر اساس آن در پهنه شمالی قزوین در سطح ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ هکتار زمین برای ساخت باغ ویلا اختصاص می یابد.

مدیر امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: مهمترین اولویت ما در آینده تکمیل اجرای طرح کاداستر در همه مناطق استان، فعال کردن کارگروه رفع تداخلات، صیانت از اراضی کشاورزی با نگاه قطب کشاورزی، ساماندهی نیاز مردم در کاربری اراضی با صدور مجوز در مناطق مستعد باغ ویلاست.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: اراضی ، تغییر ، کاربری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.