سخنگوی وزارت خارجه روسیه: سوریه باید یکپارچه باقی بماند

ماریا زاخارووا گفت مسکو بر شرکت تعداد بیشتری از معارضان سوری در گفتگوهای ژنو تأکید دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیون «روسیا الیوم،» «ماریا زاخارووا،» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در کنفرانسی خبری گفت: مسکو بر اینکه تعداد مخالفان بیشتری در گفتگو با دولت سوریه شرکت کنند اصرار دارد زیرا این موضوع باعث حل بسیاری از مشکلات سیاسی در آینده خواهد شد. بنابراین، ادعاها در این خصوص که روسیه قصد بر هم زدن مذاکرات را دارد کاملا اشتباه است.

وی افزود: سوریه باید یکپارچه باقی بماند و همه طوایف آن با اختلافاتی که دارند در کنار هم زندگی کنند. کسی به جز مردم سوریه نمی تواند حکومت سوریه را انتخاب کند و ما با تحمیل یک فرد یا حکومت بر مردم سوریه مخالف هستیم. ما نمی خواهیم تجربه لیبی در این کشور تکرار شود.

زاخارووا در خصوص تفاوت حملات هوایی روسیه و آمریکا در سوریه گفت: حملات مسکو به درخواست و با هماهنگی دولت سوریه رخ می دهد. در واقع هرگونه دخالت نظامی یک کشور در کشور دیگر باید با هماهنگی دولت اول باشد. اما من اطلاع کامل دارم که ائتلاف آمریکا با دولت سوریه هماهنگ نیست و کسب اجازه نکرده است. 

وی در ادامه گفت: داعش خطر بزرگی برای منطقه و جهان است و سرانجام قدرت های بزرگ این موضوع را متوجه شدند که مبارزه با این گروه را باید در اولویت قرار داد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار