چرا آمریکا اقدام ترکیه مبنی بر خرید نفت از داعش را انکار می‌کند؟

عضو دومای روسیه اعلام کرد آمریکا تنها کشوری است که این حقیقت عیان را که ترکیه از تروریست‌های داعش نفت می‌خرد، انکار می‌کند.

چرا آمریکا اقدام ترکیه مبنی بر خرید نفت از داعش را انکار می‌کند؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "آلکسی پوشکوف،" رئیس کمیته امور بین‌المللی مجلس دومای روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد آمریکا تنها کشوری است که این حقیقت عیان را که ترکیه از تروریست‌های داعش نفت می خرد، انکار می کند.

آلکسی پوشکوف در صفحه توییتر خود نوشت: «روسیه، سوریه، عراق، یونان و اسرائیل ترکیه را به خرید نفت از داعش متهم کرده اند، اما آمریکا تنها کشوری است که به سبب کوته نظری ژئوپولیتیک خود این حقیقت را نمی بیند.»

"پانوس کامنوس،" وزیر دفاع یونان و "موشه یعلون،" وزیر جنگ اسرائیل روز سه شنبه در دیدار خود در آتن گفتند ترکیه مدتهای طولانی است که از تروریست های داعش نفت می خرد.

"مارک تونر،" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت واشینگتن با اتهامات یونان و اسرائیل مبنی بر مشارکت ترکیه در قاچاق نفت داعش مخالف است. وی گفت آمریکا هیچ سند و مدرک ملموسی در حمایت از این اتهامات ندارد. 

"ولید معلم،" وزیر امور خارجه سوریه پیشتر آنکارا را به خرید نفت از داعش متهم کرده بود. "حیدر العبادی،" نخست وزیر عراق نیز در دسامبر 2015 اتهام مشابهی را علیه ترکیه مطرح کرده بود. وزارت دفاع روسیه پیشتر مدارکی درباره معامله نفتی غیرقانونی میان تروریست های داعش و ترکیه ارائه کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار