ترکیه خواستار کمک‌ مالی بیشتر اروپا برای حل بحران مهاجران شد

ترکیه برای رسیدگی به امور مهاجران علاوه‌بر توافق‌های پیشین، 2 میلیارد یورو دیگر نیز از اروپا کمک خواست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دی‌دبلیو، نشریه آلمانی «دای ولت» روز شنبه گزارش داد ترکیه برای رسیدگی به امور مهاجران کمک‌های مالی بیشتری از اتحادیه اروپا خواستار شد. این در حالی است که پیش از این توافق‌هایی میان آنکارا و اروپا به منظور بهبود اوضاع مهاجران در ترکیه صورت گرفته بود؛ اما پایبندنی به این توافق برای هر دو طرف مشکل به نظر می‌رسد.

یک دیپلمات ارشد اروپایی در گفتگو با این نشریه گفت: ترکیه 5 میلیارد یورو از اتحادیه اروپا کمک مالی درخواست کرده است، این درحالی است که ما تنها برای پرداخت 3 میلیارد یورو کمک مالی که پیش از این توافق کرده بودیم، آمادگی داریم.

اتحادیه اروپا در ماه نوامبر سال گذشته میلادی طی قراردادی با آنکارا توافق کرد برای جلوگیری از هجوم مهاجران به مرز‌های این قاره و همچنین بهبود شرایط مهاجران در ترکیه، کمک مالی در اختیار این کشور قرار دهد. بر اساس این توافق گفتگوها برای الحاق ترکیه به اروپا سرعت خواهد یافت. با این حال، هنوز اروپا به دلایل اختلافات داخلی کمکی مالی در اختیار ترکیه قرار نداده است. ایتالیا مخالف این توافق است و تاکنون از پرداخت سهم خود سر باز زده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار