محمد علی الحوثی: توجه پارلمان اروپا به کشتار مردم یمن، گامی مثبت است

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از موضع پارلمان اروپا در قبال تجاوز به این کشور استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، «محمد علی الحوثی،» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، در گفت وگو با «سبأ،» خبرگزاری رسمی این کشور،  تصمیم اتحادیه اروپا در قبال تجاوز عربستان به یمن را گامی مثبت و نیازمند اعمال فشار بیشتر به منظور متوقف کردن تجاوزات علیه مردم یمن دانست. به گفته او، راه نجات یمن و غیرنظامیان این کشور، چیزی جز توقف تجاوزها به آن نیست.

محمد علی الحوثی با اشاره به این که کشورهای عضو ائتلاف تجاوز به یمن، به عمد شهروندان را هدف قرار می دهند و آنان را تحت محاصره می گذارند، تصریح کرد: ما همچنان خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب هستیم و بارها این درخواست را تکرار کرده ایم؛ به شرط آن که این کمیته، بی طرف و مستقل باشد و اعضای آن ارتباطی با کشورهای متجاوز نداشته باشند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: برای این که کمیته حقیقت یاب بتواند وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهد، منطقی است که در درجه نخست، تجاوز متوقف شود.

وی در ادامه گفت: بد نیست بدانید برخی از مناطق و استان های یمن، در یک روز، 200 تا 300 بار بمباران می شوند و این بمباران وحشیانه سبب شده است انبارهای مهمات کشورهای متجاوز از ذخیره راهبردی سلاح های ویرانگر و سلاح های ممنوعه بین المللی خالی شود و به همین سبب ناچار شدند قراردادهایی تازه برای خرید سلاح امضا کنند تا بمباران این ملت فقیر را از سر گیرند.

الحوثی در ادامه گفت: باید بدانید که ما در مذاکرات سیاسی درباره یک سری از مسائل کوتاه آمدیم تا تجاوز متوقف و فرآیند سیاسی میان طرف های یمنی از سر گرفته شود و به همین سبب به مذاکرات ژنو 1 و ژنو 2 که زیر نظر سازمان ملل برگزار شد، رفتیم به این امید که تجاوز متوقف شود و راه حلی سیاسی و مسالمت آمیز جایگزین آن شود، اما هیچ نتیجه ای حاصل نشد.

رئیس کمیته انقلابی یمن، آمریکا را عامل توقف فرآیند گفت وگوی سیاسی معرفی کرد و اظهارات چند روزِ پیش جان کری، وزیر خارجه این کشور، را گواهی بر این موضوع دانست. او  خطاب به پارلمان اروپا تأکید کرد: توجه شما به این موضوع، هر چند دیرهنگام، اما در هر صورت گامی مثبت است و ما از آن استقبال می کنیم. باید بدانید که ما متوجه شدیم، در مذاکرات، آن جدیتی وجود ندارد که در تجاوز به مردم یمن و نابود کردن این سرزمین وجود دارد.

براساس گزارش های سازمان های حقوقی و حقوق بشری، تاکنون بیش از 8 هزار و 184 نفر در این تجاوزها به شهادت رسیدند که اکثر آنها زن و کودک بودند و در این میان، 15 هزار و 187 نفر زخمی شدند که بیشتر زخمی ها نیز زن و کودک هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار