کرمانشاه؛

تایید شرکت های بازار یابی شبکه ای قبل از فعالیت

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از مردم خواست پیش از فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای از مجاز بودن آنها مطمئن شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از کرمانشاه ؛ هاشم پیرانده با بیان اینکه هم اکنونتنها چهار شرکت بازاریابی شبکه‌ای در استان کرمانشاه دارای شعب مجاز هستند، گفت: این شرکت‌ها شامل شرکت تلاشگران سرمایه وزین (تکسو)، شرکت بادران گستر، شرکت سیمرغ و شرکت پارس نیوشا نیک هستند که هر یک در کرمانشاه فقط یک شعبه دارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون نظام صنفی فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای قوانین و مقررات خاص خود را دارد، تاکید کرد: این شرکت‌ها باید پروانه کسب داشته باشند و پروانه آنها به تایید کمیته‌ای متشکل از صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اتاق اصناف برسد.

پیراینده به تفاوت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با شرکت‌های هرمی هم اشاره کرد و افزود: شرکت‌های هرمی بدون مجوز هستند، اما این شرکت‌ها پروانه دارند. شرکت‌های هرمی تحت هیچ نظارتی نیستند و مالیات و عوارض پرداخت نمی‌کنند، اما بر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای نظارت و از آنها مالیات اخذ می‌شود.

وی عنوان کرد: تمام نقل و انتقالات وجوه و پرداخت کمیسیون در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در قالب سیستم بانکی کشور صورت می‌گیرد، در حالیکه این شرایط برای شرکت‌های هرمی وجود ندارد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نامعلوم بودن منبع تامین کالا را از ویژگی‌ شرکت‌های هرمی دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای محصولات مجاز و پرمصرف را به فروش می‌رسانند.

پیراینده با بیان اینکه در شرکت‌های هرمی پرداخت حق عضویت و سرمایه‌گذاری اجباری است، تاکید کرد: شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای چنین ویژگی‌هایی ندارند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، اطمینان ، شرکت ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۲۳:۳۹ ۲۳ تير ۱۳۹۶
شما که میگید روغن شترمرغ و دمنوش لاغری و ... شرکت تکسو فاقد مجوز هست چرا الان میگید شرکت تکسو مجوز داره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۲۳:۳۹ ۲۳ تير ۱۳۹۶
شما که میگید روغن شترمرغ و دمنوش لاغری و ... شرکت تکسو فاقد مجوز هست چرا الان میگید شرکت تکسو مجوز داره؟؟؟؟