صمدی: فوتبال حبابی را در سطح ملی مطرح می‌کنیم

رئیس کمیته فوتبال حبابی گفت: فوتبال حبابی رشته‌ای تازه وارد در ورزش ایران است و به دنبال تشکیل تیم ملی برای آن هستیم.

 صمدی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: رشته فوتبال حبابی از مرداد ماه امسال زیر نظر فدراسیون همگانی و انجمن ورزش‌های تفریحی در تهران آغاز به کار کرد و اکنون در استان‌های البرز، سنندج، قم و قزوین شاهد فعال شدن این رشته جدید هستیم.
 
وی در خصوص قوانین این بازی گفت: هر تیم شامل 4 بازیکن و یک دروازه‌بان است و هر بازیکن می‌تواند به تناوب در دروازه بایستد. این بازی شامل 2 نیمه 7 دقیقه‌ای است و 3 دقیقه‌ای هم برای بین دو نیمه در نظر گرفته شده است. سایر قوانین مانند فوتبال بوده با این تفاوت که مدت زمان اخراج یک بازیکن 2 دقیقه است و پس از آن می‌تواند به زمین برگردد.
 
 صمدی افزود: فوتبال حبابی استقامت و شرایط فیزیکی خاص را می‌طلبد و چون هر بازیکن علاوه به حمل حباب، داخل آن می‌چرخد باید سیستم تعادلی خوبی را داشته باشد.
 
صمدی ادامه داد: کشورهای آلمان، انگلیس و پرتغال به طور جدی و قانون‌مند این رشته را پیگیری کرده‌اند و ما نیز در تلاش هستیم با مهیا کردن شرایط میزبانی و برگزاری یک تورنمنت بین‌المللی بتوانیم از شانس‌های کسب ریاست فدراسیون جهانی یا آسیایی باشیم و در حال تدوین قوانین خاصی برای این رشته هستم تا به تایید جهانی برسانیم.
 
رئیس کمیته فوتبال حبابی در پایان گفت:یک سری از مسابقات را تا پایان سال در استان‌های مختلف برگزار کنیم و بازیکنانی که عملکرد بهتری داشتند را به تیم ملی دعوت می‌کنیم و همچنین در سال آینده این رشته را برای بانوان نیز افتتاح و با تشکیل تیم ملی در هر 2 گروه در مسابقات جهانی شرکت می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار