اهواز؛

جلوگیری از آلودگی در زنبورستان‌های خوزستان

طبق نتایج بدست آمده از آزمایشات بیماری‌ها و آلودگی‌های زنبورعسل از جمله واروا، نوزما ، آکاراپیس و لوک در سطح استان تحت کنترل می باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مدیرکل دامپزشکی خوزستان در خصوص نظارت دامپزشکی بر زنبوزستان‌های استان خوزستان گفت: طبق نتایج بدست آمده از آزمایشات بیماری‌ها و آلودگی‌های  زنبورعسل از جمله واروا، نوزما ، آکاراپیس و لوک در سطح استان تحت کنترل می باشند.

 مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: در حال حاضر 216 هزار کلنی در زنبورستان‌های استان وجود دارد که هر ساله با شروع فصل سرد و ورود کندوهای زنبورعسل به خوزستان جهت زمستان گذرانی وجود دارد که پایش‌هایی جهت بررسی و کنترل احتمال ورود عوامل بیماری زا  به همراه کندوهای مهاجر انجام می شود. 

وی به ضرورت حمایت از صنعت پرورش زنبور عسل در استان تصریح کرد: یکی از اهداف دامپزشکی مبارزه با بیماری‌های زنبور عسل و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به زنبورداران بوده است.

همچنین جهت جلوگیری از ورود عوامل بیماری زا به استان، لازم است زنبورداران قبل از حمل کندوهای خود به این استان آزمایشاتی جهت سلامت لازم را انجام داده و با گواهی بهداشتی دامپزشکی اقدام به حمل کندوهای خود نمایند. 


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.