ایران 40 هواپیمای فرانسوی "ای تی آر" خریداری می‌کند

معاون وزیر حمل و نقل ایران در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از تصمیم این کشور برای خرید 40 هواپیمای "ای تی آر" خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ایران در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از نهایی شدن توافق خرید 40 هواپیمای فرانسوی "ای تی آر" در چند روز آینده خبر داد.

"اصغر فخریه کاشان،" در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ما مذاکراتی در این خصوص با ایتالیا و فرانسه برگزار کردیم و بزودی در چند روز آینده مسئولان شرکت ای تی آر به تهران خواهند آمد تا آخرین اقدامات برای عقد قرار داد به انجام برسد.

در سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به ایتالیا و فرانسه، تهران قراردادی برای خرید 118 هواپیمای ایرباس برای تحویل تا چهار سال آینده به امضا رساند. رسانه ها به نقل از فخریه کاشان، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده اند بهای قرارداد خرید هواپیماهای ایرباس 10 تا 11 میلیارد دلار است. این در حالی است که مبلغ سابق مطرح شده 25 میلیارد دلار (23 میلیارد یورو) بود.
ایرباس در بیانیه ای اعلام کرده هواپیماهای خریداری شده ایران شامل 73 هواپیمای بزرگ (که در مسافت های طولانی به کار می رود) و 45 هواپیمای میان برد است.

شرکت های هواپیمایی غربی از سال 1995 از سوی آمریکا برای فروش هواپیما و لوازم یدکی به ایران منع شده بودند. رئیس هواپیمایی کشوری ایران پیشتر اعلام کرده بود تهران در ده سال آینده نیازمند 400 تا 500 هواپیمای مسافربری است.

ناوگان هوایی ایران هم اکنون دارای 140 هواپیما بوده که متوسط عمرشان 20 سال است.


انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار