ایمیل‌های کلینتون فاش کرد:

ماجرای مذاکره‌کننده آمریکایی در گفتگوهای هسته‌ای ایران و تماشای فیلم هالیوودی

ایمیل رد و بدل شده میان "وندی شرمن" و "هیلاری کلینتون" برای هر دو مقام آمریکایی درسرساز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بریت بارت؛ "وندی شرمن،" مذاکره کننده ارشد آمریکایی، در پرونده هسته‌ای ایران، به دلیل انتشار بخش جدیدی از ایمیل‌های "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با دردسر مواجه شد.

جدیدترین بخش از ایمیل‌های فاش شده هیلاری کلینتون، در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه، نشان می‌دهد وی شرمن را برای رسیدگی به موضوعی دیپلماتیک در ارتباط با الجزیره و مالی نزد خود فراخوانده است؛ اما شرمن تماشای فیلم سینمایی "سی دقیقه پس از نیمه شب" را بهانه قرار داد و از حضور در این جلسه امنتاع کرد. 

کلینتون 19 ژانویه 2013 (30 دی 91) به شرمن ایمیل زد و نوشت: فردا بعدازظهر در باره موضوع الجزیره و مالی  با یکدیگر دیدار کنیم. وقتی فردا به خانه بازگشتم، ساعت ملاقات را هماهنگ می‌کنیم. 
شرمن در پاسخ ایمیلی به کلینتون ارسال کرد و نوشت: فردا بعدازظهر درگیر فیلم "سی دقیقه پس از نیمه شب" هستم. قرار را برای ساعت 9 امشب یا هر ساعت فردا به غیر از بعدازظهر هماهنگ کنیم.

موضوع تامل‌برانگیز این است که شرمن، معاون و دستیار کلینتون در وزارت امور خارجه آمریکا بود و در جایگاهی قرار نداشت که قرار ملاقات با وزیر را نپذیرد. 
هفته گذشته فیلمی از شرمن منتشر شد که نشان می‌داد هیلاری کلینتون برای طبقه‌بندی اطلاعات محرمانه دیپلماتیک از گوشی هوشمند بلک بری خود استفاده می‌کند. شرمن در این فیلم رو به دوربین می‌گوید: حالا هر دو ما بلک بری داریم و شیوه تبادل اطلاعات و رسیدگی به امور دیپلماتیک به کلی دگرگون شده است. وقتی همواره در سفر باشید و مجبور به انجام ملاقات‌های متعدد شوید، استفاده از سامانه طبقه‌بندی اطلاعات در گوشی‌های بلک بری کمک زیادی به شما می‌کند. می‌توانید همزمان دیداری با یک مقام دیپلماتیک داشته باشید و در عین حال بیانیه‌ای در مذاکرات چهارجانبه منتشر کنید.

استفاده کلینتون و شرمن برای انجام امور دیپلماتیک از بلک بری مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت زیرا این گوشی تلفن هوشمند در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر است و اطلاعات محرمانه را در معرض دسترس هکرها قرار می‌دهد.

ماجرای رسوایی ایمیل‌های کلینتون به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا به تازگی بررسی سرور خانگی ایمیل‌های وزیر خارجه سابق آمریکا نشان داد حاوی بیش از ۳۷ صفحه اطلاعات فوق محرمانه بوده است. وزارت خارجه آمریکا در حالی وجود 37 صفحه اطلاعات فوق سری در سرور خانگی ایمیل‌های هیلاری کلینتون را تایید کرده است که مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و رسوایی استفاده کلینتون از ایمیل‌های شخصی برای انجام امور رسمی در زمانی که وزیر خارجه آمریکا بوده به دردسر بزرگی برای وی تبدیل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار