سنندج؛

انتشار دو عنوان کتاب توسط استاد چیره دست سقزی

دو کتاب ترجمه شده توسط دکتر نبی خلیلی اقدم استادیار گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور- مرکز سقز در استان کردستان و دکتر الیاس سلطانی استادیار دانشگاه تهران منتشر شد.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج، این 2 اثر علمی- پژوهشی تحت عناوین "تولید بذر (اصول و روش ها)" و "تولید بذر (با تاکید بر گیاهان زارعی)"، در سال جاری و توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد کردستان چاپ و منتشر شده است.

کتاب های "تولید بذر (اصول و روش ها)" و "تولید بذر (با تاکید بر گیاهان زارعی)" هر دو نوشته: میلربی مک دونالد، لاورنس او کاپلند است که یکی از سری کتاب های مرجع در زمینه علوم و تکنولوژی بذر بوده و توسط دکتر نبی خلیلی اقدم استادیار گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور و دکتر الیاس سلطانی استادیار گروه علوم زراعی و اصلاح نباتات دانشگاه تهران (پردیس ابوریحان) ترجمه شده اند.
"
تولید بذر (اصول و روش ها)" مشتمل بر 12 فصل بوده که به مواردی نظیر: گلدهی و تشکیل بذر، رشد و تمو بذر، اصول تهیه بذر، کاشت، برداشت، بوجاری، انبار و خشک کردن، کیفیت و کارائی بذر، تکامل صنعت دانه، گواهی بذر، بازاریابی دانه، تدوین و اجرای قوانین بذر می پردازد.

"تولید بذر (با تاکید بر گیاهان زارعی)" نیز در 4 فصل تهیه شده که موضوعاتی همچون: روش های تولید بذر در غلات، گیاهان صنعتی، بقولات علوفه ای و بقولات دانه ای مورد بررسی قرار می دهد.

مطالعه این کتاب علمی- پژوهشی و کاربردی می تواند در ارتقای سطح علمی علاقه مندان به رشته کشاورزی بویژه رشته های زراعت و علوم و تکنولوژی بذر در همه مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و همچنین شاغلان این حوزه، مفید و مثمر ثمر می باشد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: انتشار ، کتاب ، ترجمه ، علمی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.