اردبیل؛

احداث 3 هزار و 200 باب کتابخانه عمومی در کشور

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت:‌ تاکنون ۳ هزار و ۲۰۰ باب کتابخانه عمومی در کشور احداث شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رمضانعلی محسنی در نشست با کتابداران استان اردبیل، اظهار داشت:‌ در حال حاضر در سطح کشور 912 باب کتابخانه مشارکتی فعال است و تلاش و جدیت بر افزایش تعداد این کتابخانه‌ها است.

وی با اشاره به تعداد کتابخانه‌ها عموم در کشور گفت: 3‌هزار و 200 باب کتابخانه تاکنون در کشور راه‌اندازی شده و اقدام به ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به مراجعه‌کنندگان و اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌کنند.

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ثمرات و نتایج بسیار مثبت و موثری در حوزه توسعه فرهنگی کشور داشته است، تصریح کرد: از مجموع کتابخانه‌های احداث شده در کشور 70 درصد بعد از انقلاب ایجاد واحداث شده است که این امر بیانگر اهتمام جدی مسئولان انقلاب به امر کتابخوانی و توسعه فرهنگی است.

محسنی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام‌الله دهه فجر در استان‌های مختلف بیان کرد: در این ایام برنامه‌های مختلف تشویقی برای سوق دادن افراد به سمت مطالعه و کتابخوانی در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به بخشودگی دیرکرد تحویل کتاب و نیز نیم‌بها بودن عضویت در کتابخانه‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه از رونمایی از چندین جلد کتاب همزمان با دهه فجر امسال در سطح کشور خبر داد و افزود: در استان اردبیل نیز در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود چرا که این استان جزو استان‌های پیش‌رو در زمینه توسعه فرهنگی و کتابخوانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.