پلمپ چای های سنواتی چراغ سبز حمایت از چایکاران

رئیس سازمان چای گفت: در سال جاری دولت با عزم جدی در کنترل و پلمپ چای های سنواتی در انبارها از ورود آن به بازار طی دوره بهره برداری جلوگیری کرده است.

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص  چای سنواتی اظهار داشت: در سالجاری دولت با عزم جدی در کنترل و پلمپ چای سنواتی در انبارها از ورود آن به عرصه، طی دوره بهره برداری جلوگیری کرده است.

وی افزود: سازمان چای با سایر ارگان ذی ربط اقدامات خوبی برای خروج چای های سنواتی از کشور انجام داده و به همین خاطر لازم است چای های سنواتی تنها برای مصارف صنعتی با اعمال نظارت دقیق از کشور خارج شود.

روزبهان با اشاره به فروش 95 درصدی چای خشک تولید در سال جاری بیان کرد: امسال به سبب اعتماد مصرف کنندگان مبنی بر اینکه چای های سنواتی وارد عرصه تولید نشده 95 درصد چای خشک تولیدی فروخته شده و گفتنی است که این امر تاثیر به سزایی در رونق این صنعت داشته است.

رئیس سازمان چای در خصوص نیاز 105 هزار تنی کشور به چای گفت: سالانه حدود 100 الی 105 هزار تن در کشور چای مصرف می شود و این در حالی است که در سال جاری با افزایش 33 درصدی تولید تنها 19 هزار و 600 تن چای خشک در کشور تولید شده که این رقم کمتر از 20 درصد چای مصرفی است و حال امیدواریم با انجام عملیات به زراعی و ارتقای سیستم های آبیاری نوین در یک برنامه پنج ساله به خود کفایی محصول دست یابیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار