اصفهان؛

5500 کاشانی رای اولی در کاشان

معدل مشارکت کاشان در انتخابات از معدل کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ فرماندار کاشان با اشاره به پنج هزار و 500 کاشانی رای اولی گفت:معدل مشارکت مردم منطقه کاشان به صورت عموم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان طی دوره‌های گذشته از معدل کشوری بالاتر بوده است.

 حمیدرضا مومنیان در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان گفت: مشارکت کاشانی ها در انتخابات خبرگان در دوره چهارم خبرگان 38/54 درصد، در هشتمین مجلس 1/58 دهم درصد و در دوره نهم مجلس 71 درصد بوده است.

به گفته وی،حوزه‌های اخذ رأی در کاشان در سه بخش قمصر، نیاسر و برزک برگزار می‌شود و بخش مرکزی نیز با شهرستان کاشان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آرای حوزه انتخابیه بخش قمصر کاشان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مربوط به حوزه انتخابیه نطنز است افزود:آرای مربوط به مجلس خبرگان در در این حوزه انتخابیه با شهرستان کاشان شمارش می‌شود.

به گفته‌وی، شهرستان کاشان در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری حوزه فرعی استان اصفهان و در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه اصلی و شهرستان آران و بیدگل حوزه فرعی محسوب می‌شود.

فرماندار کاشان با اشاره اینکه تعداد شعب أخذ رأی، اعضا و فعالیت‌های لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات در کاشان از قبل برای پشتیبانی لازم مهیا شده‌است گفت:مجموعه شعب حوزه اصلی کاشان و آران و بیدگل 245  شعبه ثابت شهری و 12 شعبه سیار شهری، 24 شعبه ثابت روستایی و 17 شعبه سیار روستایی است که در جمع کل 269 شعبه ثابت و  29 شعبه سیار است.

مومنیان تصریح کرد: 109 مدارس، 72 مساجد، 61 حسینیه‌، پنج مرکز درمانی، 15 شعبه در اداره ‌ها و 6 شعبه أخذ رأی در سایر نقاط برای شهروندان کاشانی پیش‌بینی شده‌است.

وی،  ثبت‌نام 46 نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را یادآو رشد و گفت: این افراد در مرحله اعلام قطعی از شورای نگهبان هستند که اسامی آنهابه مو قع مقتضی اعلام می‌شود.

فرماندار کاشان واجدین شرایط  در این شهرستان بر طبق آمار سال 92 در انتخابات ریاست جمهوری را 210 هزار نفر عنوان کرد و گفت:کاشان در این دوره انتخابات خبرگان رهبری و  نمایندگی مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد زمینه‌های تسهیل و تسریع برای شهروندان با تقسیم بندی کاشان به 12 بلوک و هر بلوک در یک مسیر مشخص و معین را تدبیرکرده است.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: انتخابات ، رای ، صندوق ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.