مشهد؛

دولت مجاز به سرمایه گذاری در پدیده نیست

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دولت مجاز به سرمایه گذاری در پدیده نیست، بر لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در شرکت پدیده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، علیرضا رشیدیان درباره آخرین وضعیت شرکت پدیده و موسسه منحله میزان با انتقاد از رشد بادکنکی سهام تا 12 هزار تومان از سوی مدیریت قبلی پدیده گفت: پدیده برای اتمام پروژه های خود به 2 هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که دولت نه می تواند و نه مجاز است از وجوه دولتی در این پروژه خصوصی هزینه کند.

استاندار خراسان رضوی افزود:180 هزار مترمربع از مجموع 900 هزار مترمربع هتل، ساختمانهای تجاری و اداری پدیده 99 درصد پیشرفت داشته که باید هر چه زودتر به درآمد تبدیل شود تا بخشی از مطالبات مردم پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 22 نفر در سازمان بازرسی مشغول حسابرسی به 300 حساب شرکت پدیده در سراسر کشور هستند، گفت: تاکنون 80 درصد حسابرسی انجام شده و مدیران قبلی پدیده در فرایند حسابرسی کارشکنی های بسیاری انجام دادند؛ اما پدیده تنها پس از اتمام حسابرسی می تواند به بورس وارد شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: به هیچ وجه مسئولیت آقای پهلوان و هیات مدیره با انتخاب هیات مدیره جدید منتفی نمی شود و آقای پهلوان و هیات مدیره و صاحبان قبلی پدیده باید نسبت به سهامداران و پیمانکاران و دستگاههای قانونی پاسخگو باشند.

رشیدیان گفت:114 هزار نفر درگیر مساله شرکت پدیده هستند و مدیریت قبلی این مجموعه علی رغم انعطاف بسیار دستگاه های اجرایی و قضایی و تعهد به پرداخت بدهی سهامداران، اراده ای برای انجام تعهداتش نداشت.

وی افزود: با وجود اینکه دستگاه اجرایی وظیفه ندارد برای حل مشکل یک موسسه خصوصی اقدام کند،با این حال وارد مذاکره با بانکها و صندوقهای مالی شدیم ولی از سوی دیگر ظرفیت تنش و اعتراضی که از سوی سهامداران نسبت به این موضوع وجود داشت و برخی از جریانات مورد سوء استفاده آن سوی مرز قرار می گرفتند، یک ناامنی برای سرمایه گذاری ایجاد شده بود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این دو موضوع سبب شد با توجه به اتمام دوره هیات مدیره قبلی پدیده، هیات مدیره جدید بر اساس قانون تجارت و حق السهم واقعی تشکیل شود، تصریح کرد: بنا شد نماینده ای از مردم در هیات مدیره جدید حضور داشته باشد تا در تصمیم گیری ها و پیگیری های مطالبات مردم نقش آفرینی کند.

رشیدیان با اشاره به اینکه بانک صادرات هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه در شرکت پدیده دارد و سهام موسسه میزان در پدیده را نیز خریده است، گفت: اولین راهکار حل مشکل مردم تبدیل دارایی های شرکت به وجود نقد و تشکیل کمیته معسرین است.

وی با بیان اینکه 60 درصد سهامداران پدیده که 30 هزار نفر هستند، طلب زیر 20 میلیون تومان دارند و 20 درصد سهامداران که 10 هزار نفر هستند بین 20 تا 30 میلیون سرمایه در این شرکت داشته اند، افزود: 50 درصد سهامداران پدیده که شامل 56 هزار و 313 نفر می شود، برگه تعویض سهام دارند.

استاندار خراسان رضوی همچنین در خصوص موسسه منحله میزان نیز گفت: روند انتقال اموال و املاک میزان به بانک صادرات بسیار دشوار بود و کمتر از هفت خوان رستم نبود.

رشیدیان با بیان اینکه تاکنون 700 هزار حساب از مجموع یک میلیون حساب مردم از چرخه خارج شده است، گفت: به این معنی است که بانک صادرات نسبت به اینکه افراد در این بانک حساب جدید باز کرده اند یا از قبل دارای حساب بودند، اطمینان حاصل کرده است و با شارژ حسابها امکان بازپرداخت وجوه مردم را دارد.

وی گفت: 243 هزار حساب به مبلغ 200 میلیارد تومان پیش از ورود بانک صادرات توسط هیات تصفیه به مردم بازگردانده شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.