مشهد؛

بهره برداری از سالن حرفه‌ای تئاتر مشهد در هفته دولت

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از افتتاح سالن حرفه ای تئاتر در مجموعه اشراق حوزه هنری استان، هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس حوزه هنری استان در نشست خبری تشریح فعالیت های این سازمان به مناسبت دهه مبارکه فجر که در کافه سینما برگزار شد، گفت: در مجموعه تئاتر اشراق در حوزه هنری استان سالن حرفه ای تئاتر (بلک‌باکسی) با ظرفیت 200 نفر در حال ساخت است که به علت ظرفیت بالای تماشاچی می‌تواند به عنوان عمیق‌ترین سالن حرفه ای تئاتر مشهد محسوب شود.

سید جواد رفائی افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این مجموعه تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی به بازسازی سینما قدس با همکاری سینما شهر اشاره و تصریح کرد: بازسازی سینما قدس در دستور کار قرار دارد اما اولویت‌حوزه هنری بازسازی دو سینمای قدیمی آسیا و هما در خیابان ارگ مشهد و تبدیل این دو سینما به مجتمع فرهنگی و هنری است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی درباره محل اصلی برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد گفت: امسال سینما آفریقا به عنوان سینمای اصلی برگزار کننده جشنواره فیلم فجر با 870 صندلی در نظر گرفته شده است.

رفائی همچنین از میزبانی سالن سینمایی شهید اصغرزاده ویژه اکران فیلم گروه کودک و نوجوان در جشنواره خبر داد و افزود: اکران فیلم در این سالن تا سه ماه ادامه دارد و قرار است از دهه فجر به صورت آزمایشی این سینما دو سانس ثابت برای اکران فیلم در مشهد داشته باشد.

وی برگزاری کامل جشنواره فیلم فجر در مشهد را نتیجه پیگیری های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دانست و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های تدوین شده برای ایام دهه فجر در اختیار گذاشتن سالن‌های سینما هویزه و آفریقا برای برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی به برگزاری سمفونی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با توجه به هزینه‌‌های برگزاری این سمفونی، سمفونی دفاع مقدس از 17 تا 22 بهمن به مدت پنج شب در قالب شب‌های هنر با اجرای برنامه‌هایی مثل شعر خوانی انقلاب، موسیقی، سینما، خاطره گویی برگزار می شود.

رفائی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های سینما هویزه چند سالنه بودن این سینما است، گفت: مردم در سینما به دنبال تنوع هستند بنابراین زمانی سینما تاثیرگذار است که صدا، تصویر و تجهیزات مناسبی باشد.

رفائی به تعویض صندلی‌های سالن شماره یک پردیس سینمایی هویزه اشاره کرد و افزود: درحال حاضر برای تعویض صندلی‌های پردیس سینما هویزه مشهد مجموعا 800 میلیون تومان اعتبار استفاده شده است چرا که این صندلی ها مطابق با آخرین صندلی‌های روز سینماها است.

وی با بیان اینکه صندلی‌های جدید پردیس سینما هویزه متحرک است،گفت: با توجه به اندازه صندلی‌ها تعداد صندلی‌های سالن شماره یک پردیس سینمایی هویزه از 540 صندلی به 500 صندلی تقلیل پیدا کرده است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر با تفکر مردم همراه است، تاکید کرد: خبرنگاران فرهنگ و هنر باید مطالبه‌گر خواسته مردم در عرصه فرهنگی و هنری باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.