همدان؛

صادرات 81 هزار تن کالا از ملایر به 20 کشور جهان

سرپرست گمرک شهرستان ملایر از صدور 81 هزار تن انواع کالا از طریق گمرک این شهرستان به دیگر کشورها در سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناصر ترکاشوند  اظهار کرد: گمرک شهرستان ملایر محل مناسبی برای صدور انواع کالاهای این شهرستان و شهرستان‌های هم‌جوار به کشورهای هدف است.


وی از صدور انواع کالا از طریق گمرک ملایر به بیش از 20 کشور دنیا خبر داد و گفت: کالاهای صادراتی از طریق گمرک ملایر به روسیه، چین، اسپانیا، هند، اتیوپی، مالزی، عراق، پاکستان، افغانستان، امارات، رومانی، بلاروس، اوکراین، قزاقستان، اتیوپی، اندونزی، لهستان، مجارستان، اسلواکی و صربستان صادر می‌شود.

سرپرست گمرک ملایر از صدور 81 هزار تن انواع کالا در سال جاری از طریق گمرک ملایر خبر داد و تصریح کرد: ارزش دلاری این میزان کالا 28 میلیون دلار و ارزش ریالی آن نیز 81 میلیارد ریال بوده است.

ترکاشوند با اشاره به کاهش صادرات کالا از طریق گمرک ملایر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: این میزان صادرات از نظر ارزی 34 درصد و از نظر ریالی 26 درصد کاهش نشان می‌دهد.

 وی کالاهای صادراتی از گمرک ملایر را شامل انواع کشمش، سیمان، پارافین جامد، روغن مایع، وازلین بهداشتی و صنعتی، ظروف تفلون، سیلیس، انواع میخ آهنی، پنیر خامه‌ای، ماست پرچرب و خرما دانست.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: بیشترین صادرات از گمرک ملایر در سال جاری مربوط به کشمش به وزن 14 هزار و 150 تن بوده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزی 21 درصد و از نظر ریالی 11 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.