اردبیل؛

کاهش 6 درصدی مراجعان به پزشکی قانونی اردبیل

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: میزان مراجعات به پزشکی قانونی استان اردبیل در ۱۰ ماهه سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهزاد ولیزاده در جلسه بررسی جرائم اولویت‌دار استان اردبیل اظهار داشت: براساس بررسی‌های تحلیلی مربوطه به آمارهای خشونت در استان میزان مراجعات در این حوزه به پزشکی قانونی استان اردبیل امسال کاهش یافته است.

وی از کاهش 6 درصدی مراجعان به پزشکی قانونی در 10 ماهه سال 94 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این امر در سایه تلاش و همکاری‌های همه‌جانبه در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیری محور در کاهش خشونت و جرائ محقق شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در 10 ماهه سال گذشته 10 هزار و 674 مورد مراجعه به پزشکی قانونی استان مربوط به ضرب و جرح داشتیم که این رقم در 10 ماهه امسال به 10 هزار و 33 مورد کاهش پیدا کرده است و امیدواریم با تداوم اقدامات پیشگیرانه بتوانیم تا پایان سال شاهد این روند کاهشی در استان باشیم.

ولیزاده بیان کرد: برای اینکه بتوانیم شاهد اقدامات موثر و مناسب در حوزه کاهش جرئم و مراجعات در این حوزه به پزشکی قانونی و نیز مراجع قضایی استان باشیم با همکاری‌ها و تعامل همه‌جانبه انتظار می‌رود که اقدامات در حوزه پیشگیری و فرهنگسازی در استان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید دستگاه‌های مرتبط و متولیان فرهنگی امر تلاش همه‌جانبه‌ای داشته و برای کاهش این گونه جرائم در سطح استان برنامه‌ریزی کنند تا هر چه بیشتر بتوانیم آمارهای این گونه جرائم را در سطح استان کاهش داده و آرامش و امنیت بیش از گذشته را در سطح استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.